عصر خودرو

کاهش نسبی بهای اونس طلا در بازارها جهانی

عصر بازار: بهای اونس طلا امروز (دوشنبه) در نخستین روز کاری هفته با کاهش اندکی روبرو شد و در کانال یک هزار و ۱۵۰ دلار تثبیت شد.

کاهش نسبی بهای اونس طلا در بازارها جهانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از موج، این در حالی است که در هفته گذشته به دنبال سقوط شاخص سهام در بازارهای جهانی، بهای اونس طلا با رشد چشمگیری رو به رو شده و به کانال یک هزار و 160 دلار رسیده بود.
    بر اساس این گزارش، به دنبال احتمال به تاخیر افتادن افزایش نرخ بهره در آمریکا و کاهش ارزش دلار در بازارهای جهانی، بهای اونس طلا به روند رشد خود بازگشت.
    بهای اونس طلا طی هفت هفته متوالی با قوت گرفتن احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا سقوط کرده بود و با بروز کوچک ترین نشانه ای از تاخیر در این تصمیم، بار دیگر به بالاترین حد خود در 5 هفته گذشته بازگشت. با این حال تحلیل گران معتقدند بانک مرکزی آمریکا در نشست ماه آینده خود اقدام به افزایش نرخ بهره خواهد کرد.
    همچنین نگرانی ها درباره رشد اقتصادی چین در سال جاری و سقوط سهام آسیا، موجب افزایش تقاضای فیزیکی این فلز ارزشمند در بازارهای جهانی شد.
    با افت شاخص سهام در بازارهای چین، نگاه بازار جهانی به سمت اونس طلا بازگشته و موجب شد تا بهای این فلز ارزشمند پس از هفته ها کاهش، بار دیگر رشد کند.
    علاوه بر آمارهای اقتصادی چین و آمریکا یکی دیگر از مسائلی که به گفته کارشناسان در روزهای آینده مسیر معاملات این فلز ارزشمند را تعیین خواهد کرد، تحولات مربوط به تعامل یونان با نهادهای مالی بین المللی است.
    قیمت طلا در بازارهای جهانی معاملات امروز به یک هزار و 156 دلار و 10 سنت رسید.
    قیمت هر اونس نقره نیز در معاملات شروع هفته به 15 دلار و 13 سنت رسیده است.
    همچنین بهای هر اونس پلاتین به یک هزار و 13 دلار رسید.
    هر اونس پالادیوم نیز به قیمت 593 دلار در بازارهای بین‌المللی معامله شد.

    برچسب ها