عصر خودرو

ابوترابی اعلام داشت:

در ۵ ماه امسال، ۶۳ هزار میلیارد ریال تأمین مالی از طریق افزایش سرمایه صورت گرفت

عصر بازار: در ۵ ماهه نخست سال جاری، تعداد ۵۴ شرکت جمعاً به مبلغ ۶۳ هزار و ۱۱۶ میلیارد ریال از طریق افزایش سرمایه تأمین مالی کرده اند.

در ۵ ماه امسال، ۶۳ هزار میلیارد ریال تأمین مالی از طریق افزایش سرمایه صورت گرفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، غلامرضا ابوترابی، رییس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه‌ای سازمان بورس و اوراق بهادار، در خصوص مجوزهای صادره جهت برگزاری مجمع عمومی فوق­العاده و جلسات هیئت مدیره طی دوره 5 ماهۀ منتهی به 31 مرداد 94 گفت: در این مدت سازمان با انجام افزایش سرمایۀ 54 شرکت سهامی عام ثبت شده موافقت کرده است و مبلغ کل مجوزهای افزایش سرمایۀ صادر شده معادل 63 هزار و 116 میلیارد ریال است. این در حالی است که طی دوره مشابه در سال 93، تعداد 71 مجوز افزایش سرمایه جمعاً به مبلغ 101 هزار و 259 میلیارد ریال توسط سازمان صادر شده است.


    وی خاطرنشان کرد: بر اساس مجوزهای صادره در 5 ماهه نخست سال جاری، مبلغ 45 هزار و 364 میلیارد ریال معادل 71 درصد افزایش سرمایه­ ها از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، مبلغ 13 هزار و 698 میلیارد ریال معادل 22 درصد از محل سود انباشته، مبلغ یک هزار و 906 میلیارد ریال معادل 3 درصد از محل اندوخته­ ها و مبلغ 2 هزار و 148 میلیارد ریال معادل 4 درصد از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها تامین شده است.

    این مقام مسئول در خصوص سهم صنایع در افزایش سرمایه‌ ها تاکید کرد: استخراج کانه ­های فلزی با 20 درصد و محصولات شیمیایی و فلزات اساسی به ترتیب با 11 و 9 درصد، بیشترین سهم را در اخذ مجوزهای افزایش سرمایه داشته ‌اند.

    رییس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه ‌ای در خصوص کاهش تعداد و مبلغ مجوزهای افزایش سرمایۀ صادر شده نسبت به دورۀ مشابه سال گذشته گفت: از اهم دلایل کاهش 38 درصدی مبلغ مجوزهای صادره در سال‌ جاری می­ توان به کاهش درخواست انجام افزایش سرمایه شرکتها از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی­ ها، کاهش نقدینگی و عدم تمایل شرکت ها به انجام افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی اشاره داشت.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو