عصر خودرو

رئیس اتحادیه مشاوران املاک:

تاسیس هلدینگ و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن خلاف قانون بانکداری است

وضع قوانین مالیاتی واحدهای خالی از سکنه را کاهش داد

عصر بازار- رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه وجود خانه‌های خالی از سکنه در تهران نشان می دهد که تولید از تقاضا عقب نیست، گفت: هر بانکی که اقدام به تأسیس هلدینگ و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن کرده است برخلاف قانون بانکداری است.

تاسیس هلدینگ و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن خلاف قانون بانکداری است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، حسام عقبایی با اشاره به اینکه تعداد واحدهای خالی از سکنه نشان می‌دهد تولید از تقاضا عقب نیست، گفت: آمار موثقی از تعداد واحدهای خالی از سکنه در شهر تهران وجود ندارد اما آنچه که مشخص است این است که در استان تهران قبلاً حدود 400 هزار واحد مسکونی خالی از سکنه گزارش شده بود اما قوانین وضع شده در حوزه مالیاتی باعث شده تا تعداد واحدهای خالی از سکنه در استان تهران به 230 هزار واحد مسکونی کاهش یابد.

    عقبایی در پاسخ به این سئوال که وضعیت قیمت مسکن در سال آینده چگونه خواهد بود،گفت: پیش‌بینی قیمت مسکن در سال آینده از هم اکنون زود است، بنابراین باید منتظر بمانیم ببینیم که وضعیت اقتصادی کشور در شش ماهه دوم امسال چگونه است.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این سئوال که تاسیس شرکت‌های هلدینگ و سرمایه گذاری مسکن تا چه حد می تواند به افزایش تولید مسکن کمک کند،اظهار داشت: هر بانکی که اقدام به تأسیس هلدینگ و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن کرده است برخلاف قانون بانکداری است، چرا که این بانک‌ها پول‌های بلوکه شده مردم را به جای حمایت از تولید در حمایت از منافع خاص خود صرف کردند و مسکن‌هایی تولید می‌کنند که نیاز توده جامعه نیست.

    وی ادامه داد: فلسفه بانکداری این نیست که بانکها به دنبال سودجویی بروند و باید اذعان کرد که مسیر بانکداری از ریل اصلی خود خارج شده است لذا ایجاد این همه بانک به اقتصاد ایران نه تنها کمک نکرده بلکه موجب وارد آمدن لطمات زیادی به اقتصاد، تولید و کارخانه‌ها شده است.

    برچسب ها