عصر خودرو

قطب مالی آسیا در آستانه رکود

کاهش شدید صادرات سنگاپور در ماه جولای

عصر بازار- در پی کاهش سفارشات از سوی چین، اندونزی و آمریکا، صادارت سنگاپور بیشترین افت خود را در چهار ماه اخیر تجربه کرد. سقوط واحد پولی این کشور نیز نشانه دیگری برای اثبات این موضوع است که اقتصاد این کشور در حال ورود به دوره رکود است.

کاهش شدید صادرات سنگاپور در ماه جولای
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، صادرات غیرنفتی سنگاپور در ماه جولای نسبت به سال گذشته 10.6 درصد کاهش داشته که کمتر از پیش‌بینی متوسط افت 2.5 درصدی اقتصاددان بلومبرگ بوده است .

    پس از اینکه اقتصاد سنگاپور در سه‌ماهه دوم کمتر از برآورد قبلی رشد داشت، مقامات پولی این کشور در این ماه پیش‌بینی رشد پایان سال خود را کاهش داد. این کشور که مرکز مالی و قطب مبادلات تجاری منطقه است، اعلام کرده چشم‌انداز جهانی از ماه می و با توجه به رای به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و مشکلات اقتصاد چین در خصوص رشد بدهی، تیره و تار شده است.

    با وجود این، مقامات پولی سنگاپور اعلام کرده‌اند که برای دور دوم تسهیلات پولی آمادگی لازم را ندارند. سیاستگذار پولی سنگاپور اعلام کرده که موضع کنونی سیاست‌های پولی همچنان مناسب است.

    هیروفومی سوزوکی،‌ اقتصاددان بانک میتوسی اعلام کرد: «‌من فکر می‌کنم مقامات پولی سنگاپور در ماه اکتبر موضع فعلی خود را حفظ کنند اما صادرات ضعیف و مصرف پایین باعث شده تا پیش‌بینی GDP هفته گذشته اصلاح شود. دلار سنگاپور همچنان قوی است و این موضوع به صادرات ضربه می‌زند.»

    در معاملات امروز، دلار سنگاپور با افتی 0.13 درصدی در برابر دلار نخستین افت خود را در سه روز اخیر تجربه کرد.

    قراردادهای صادرات تجهیزات الکترونیک در ماه جولای 12.9 درصد کاهش داشته و میزان کاهش صادرات مواد پتروشیمی نیز 35 درصد بوده است. فروش به چین افتی 17 درصدی را متحمل شده و صادرات به آمریکا و اندونزی به ترتیب 19 و 23 درصد کم شده است.

    برچسب ها