عصر خودرو

پایان مرداد ۹۴ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته؛

افزایش قریب به ۱۰۰ درصدی ارزش تجمعی معاملات بورس انرژی

عصر بازار: ارزش معاملات سال جاری بورس انرژی ایران در پایان مرداد ماه ۹۴ از مرز ۱۱ هزار میلیارد ریال عبور کرد که این مقدار نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد ۹۸.۹ درصدی ارزش تجمعی معاملات را نشان می‌دهد.

افزایش قریب به ۱۰۰ درصدی ارزش تجمعی معاملات بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، طی 9 روز کاری بورس انرژی ایران در دو هفته پایانی مرداد ماه، بالغ بر 30 هزار تن محصولات نفت، گاز و پتروشیمی به ارزش حدود 336 میلیارد ریال در بازار فیزیکی این بورس معامله شد، که منتج به کسب سهم 48 درصدی این محصولات از مجموع ارزش معاملات طی این دوره شد.

    تعداد 26,146 اوراق سلف موازی استاندارد نفت کوره 380 سانتی استوک نیز طی 81 نوبت با ارزش بالغ بر 265 میلیارد ریال در این دوره مورد معامله قرار گرفت که از حیث ارزش، در جایگاه دوم میان محصولات و اوراق بهادار مورد معامله در بورس انرژی ایران قرار گرفت.

    همچنین در دو هفته گذشته بازار فیزیکی بورس انرژی ایران شاهد نخستین عرضه کالاهای «نفت کوره 280 سانتی استوک شرکت ملی نفت ایران» و «حلال 402 پالایش نفت بندرعباس» در رینگ بین‌الملل بوده است.

    بر اساس این گزارش همچنین در بازار مشتقه به ترتیب معاملات اوراق سلف موازی استاندارد برق با حجم 8,187 قرارداد و ارزش 84.6 میلیارد ریال و سایر حامل‌های انرژی ( شامل معاملات زغال‌سنگ، قطران و بنزوئل) با ارزش تقریبی 15.5 میلیارد ریال، سهم 12 درصدی و 2 درصدی از ارزش معاملات را طی نیمه دوم مرداد ماه 94 به خود اختصاص دادند.

    شایان ذکر است طی دوره مذکور کالای برق شرکت «سهامی برق منطقه‌ای یزد – نیروگاه سیکل ترکیبی یزد» نیز در تابلوی برق بازار فیزیکی مورد پذیرش قرار گرفته است.

    برچسب ها