عصر خودرو

با اجرای فناوری هایپرلوپ در دبی محقق می‌شود

انتقال محموله در ۲ دقیقه‌ + تصاویر

عصر بازار- شرکت هاپیرلوپ وان با قرارداد جدیدی که با شرکت حمل و نقل دریایی اماراتی DP World امضا کرده، قرار است به زودی به خاورمیانه بیاید.

انتقال محموله در ۲ دقیقه‌ + تصاویر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، این همکاری قرار است امکان ارتقای بندر جبل علی دبی با فناوری نوظهور حمل‌ونقل فوق سریع هایپرلوپ را بررسی کند.

    در این مطالعه، به بررسی امکان انتقال فوق سریع کانتینرهای کشتی‌های وارد شده به بندر جبل علی به یک انبار داخلی در شهر دبی توسط سیستمی از کپسول‌ها پرداخته خواهد شد که از میان لوله‌های تحت فشار حرکت می‌کنند.

    هایپرلوپ یک سیستم حمل‌ونقل آینده نگرانه است که مسافران یا بار را در کپسول‌هایی با سرعت بیش از 1200 کیلومتر در ساعت از میان لوله‌های آلومینیومی بدون هوا(خلاء) منتقل خواهد کرد. این سیستم مفهومی حمل‌ونقل زمینی از یک سیستم رانشگر بر اساس الکترومغناطیس استفاده می‌کند.

    با این کار، حجم کانتینرهای انباشته در ترمینال‌های بندر کاهش یافته و همچنین نیازی به ساخت ترمینال‌های بزرگتر نیست. با این فناوری، محموله های تجاری فاصله 44 کیلومتری بندر جبل علی تا شهر دبی در زمان حدود دو دقیقه طی خواهند کرد.

    طرح مفهومی هایپرلوپ در بندر جبل علی

    شرکت هایپرلوپ وان که در لس‌آنجلس مستقر است، می‌تواند در کریدورهای حمل‌ونقل کنونی دبی ادغام شده و با منتقل کردن کامیون‌های حمل محموله به خارج جاده‌ها، ترافیک آزادراهها را کاهش  بدهد. شرکت DP World حتی پیش‌بینی کرده که در آینده ممکن است از هایپرلوپ شناور زیردریایی در نزدیکی ترمینال عظیم این شرکت در یکی از جزایر ساخت دست انسان در دبی استفاده شود.

    کپسول حمل کانتینر هاپیرلوپ

    هیپرلوپ وان یکی از چند شرکتی است که در تلاش برای ساخت یک نسخه تجاری از این فناوری هستند. ایده هایپرلوپ سه سال پیش توسط الون ماسک، بنیان‌گذار شرکت تسلا موتورز و اسپیس‌ایکس مطرح شده بود.

     

    طرح مفهومی هاپیرلوپ در بندر جبل علی

    یکی از شرکت‌ها به نام فناوری‌های حمل‌ونقل هایپرلوپ اکنون برنامه‌هایی برای ساخت یک مسیر مسافربری آزمایشی در کالیفرنیا دارد، اما هایپرلوپ وان اخیرا با آزمایشات عمومی در محل تاسیسات ساخت‌وساز خود در نوادا و همچنین طرح‌های آن در روسیه و فنلاند، در سرفصل همه اخبار قرار گرفته است.

    شروین پیشه‌ور، از بنیان‌گذاران و مدیر اجرایی شرکت هایپرلوپ وان اظهارکرد: ما به شدت معتقدیم که این مطالعه، نخستین گام به سمت ساخت هایپرلوپ در دبی است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو