عصر خودرو

رئیس سازمان توسعه تجارت سنگاپور تاکید کرد

نیاز سنگاپور و ایران به مدلی برای ارتباط مالی بیشتر

عصر بازار- رئیس سازمان توسعه تجارت سنگاپور گفت: شرکت های سنگاپوری پیش از تحریم، پروژه های متنوعی را با نتیجه مطلوب در ایران به پایان رساندند اما اکنون به مدلی برای ارتباط مالی بیشتر دو کشور نیازمندیم.

نیاز سنگاپور و ایران به مدلی برای ارتباط مالی بیشتر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، «لی آرک بون» عصر دوشنبه (بیست و پنجم مردادماه) گفت: اجرای توافق های انجام شده در دو سال گذشته و ایجاد یک مدل همکاری، محورهای اصلی مذاکرات و دیدار با مقام های ایرانی است.

    وی هدف از این سفر را افزایش همکاری های اقتصادی و بسترسازی برای توسعه مناسبات عنوان کرد.
    رئیس سازمان توسعه تجارت سنگاپور نقش سازمان متبوع خود و همچنین اتاق ایران را بسترسازی برای شناخت بیشتر شرکت های دو کشور و سرمایه گذاری مشترک دانست و افزود: بیش از 80 درصد شرکت های بزرگ دنیا در زمینه های مختلف انرژی، معدنی، مخابراتی و کشاورزی در سنگاپور نمایندگی دارند که می توانیم از طریق آنها فرصت های همکاری بین دو کشور را ارتقا دهیم.

    ** نیاز کشور؛ بررسی فرصت ها و تایید طرح های توجیهی بر اساس استانداردهای جهانی
    دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در این دیدار حضور شرکت های حقوقی و مشاوره های بین المللی، ارتباطات مالی و بانکی و بازگشایی دفتر سازمان های توسعه تجارت کشورهای خارجی در ایران را بسترهای اصلی اتصال کشور ما به اقتصاد جهان عنوان کرد.
    احمد فیاض بخش اشتیاق شرکت های سنگاپوری برای حضور در بازار ایران و آمادگی بخش خصوصی با هدف ایجاد شرکت های مشترک را مهم توصیف کرد.
    وی گفت: وظیفه اتاق های دو کشور معرفی زمینه های همکاری و ارایه تسهیلات برای آشنایی فرصت های تجاری و اقتصادی به فعالان دو کشور است.
    فیاض بخش بر لزوم تسریع برای حضور شرکت های حقوقی و مشاوره ای دنیا در ایران تاکید کرد و افزود: بررسی فرصت ها و تایید طرح های توجیهی بر اساس استانداردهای جهانی، یکی از نیازهای اصلی کشور در فضای پس از برجام است.
    بر اساس این گزارش ، شامگاه بیست و ششم دی ماه 1394 با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.
    دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: حضور شرکت های حقوقی، پیش شرط سرمایه گذاری و فاینانس پروژه های زیرساختی از سوی سرمایه گذاران و گشایش مسیر ارتباط بانکی بین ایران و دنیاست.
    فیاض بخش به برنامه ریزی و بازگشایی دفترهای توسعه تجارت کشورهای مختلف در ایران اشاره کرد و گفت: کشورهایی مانند کره جنوبی که اکنون یکی از شرکای اقتصادی ایران شده اند دفتر توسعه همکاری های اقتصادی فعالی در تهران دارند. سنگاپور نیز می تواند با ایجاد دفتری مشابه در افزایش حجم مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور تاثیر گذار باشد.
    بر اساس این گزارش، بر پایه تحلیل آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران از آغاز سال تاکنون صادرات جمهوری اسلامی ایران به سنگاپور چهار میلیون و 121 هزار و 361 دلار بود. میزان واردات از این کشور نامشخص است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو