عصر خودرو

رشد فراتر از انتظار اقتصاد تایلند در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۶

عصر بازار- در پی شتاب‌گیری هزینه‌های دولت تایلند روی پروژه‌های ریلی و جاده به منظور جبران ضعف تقاضای صادرات این کشور، اقتصاد این کشور در سه‌ماهه دوم سال جاری فراتر از انتظار تحلیلگران رشد داشته است.

رشد فراتر از انتظار اقتصاد تایلند در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، هیئت توسعه اجتماعی و اقتصادی ملی در بانکوک اعلام کرد: تولید ناخالص داخلی تایلند در سه‌ماهه منتهی به ژوئن نسبت به سال گذشته 3.5 درصد رشد داشته است. این در حالی است که برآورد متوسط تحلیلگران بلومبرگ رشدی 3.3 درصدی بوده است. GDP نسبت به سه‌ماهه قبلی نیز 0.8 درصد رشد داشته در حالی که پیش‌بینی متوسط اقتصاددانان رشد 0.5 درصدی بوده است.

    بانک مرکزی تایلند اوایل ماه جاری اعلام کرد نرخ بهره را بدون تغییر نگاه خواهد داشت. در حالی که اعتماد سرمایه‌گذاران به واسطه انجام آرام رفراندوم قانون اساسی تقویت شده،‌ یک سری بمب‌گذاری در استان‌های جنوبی تایلند در هفته گذشته آمادگی دولت نظامی را در ایجاد امنیت مورد آزمایش قرار داده است.

    «بمب‌گذاری‌های اخیر باید به عنوان یک حادثه واحد در نظر گرفته شود. ما انتظار داریم که دولت کنترل اوضاع را مجددا در دست بگیرد. ما این موضوع را به عنوان یک عامل خطر برای سه‌ماهه دوم نمی‌دانیم. گردشگران مجددا به بازدید از مناطق تحت تاثیر روی خواهند آورد و همه چیز در حال بازگشت به حالت طبیعی است.»

    در معاملات امروز ارزش بات تایلند در برابر دلار کاهش یافت به طوری که هر دلار 34.712 بات معامله شد. در پی افت شرکت‌های مرتبط با گردشگری نظیر هواپیمایی‌ها و شرکت بین‌المللی مینور، شاخص سهام SET نیز با افت 0.1 درصدی مواجه شد.

    هزینه‌های دولت
    نخست‌وزیر تایلند از سپتامبر سال گذشته به منظور حمایت از تقاضای داخلی، یک دسته از اقدامات محرک اقتصادی را با ارزشی بیش از  18 میلیارد دلار اعمال کرده است. هزینه‌های پولی از ماه آوریل تا ژوئن 18 درصد نسبت به ماه گذشته رشد داشته و به 650 میلیارد بات (18.7 میلیارد دلار) رسیده است.

    بر اساس گزارش بانک مرکزی تایلند، در سه‌ماهه دوم، صادرات این کشور افتی 3.1 درصدی داشته است و تعداد گردشگرانی که به این کشور آمده‌اند نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افتی 8.2 درصدی به 7.55 میلیون نفر رسیده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو