عصر خودرو

اتفاق جدید تجاری در آخرین کارنامه روزانه تجارت

«سرزمین آفتاب تابان» در صدر مقصدهای صادراتی ایران قرار گرفت

عصر بازار- میعانات گازی،‌ انواع فرش و گبه، پسته، زیره سبز، آب‌میوه، خرما، زعفران و انجیر اقلام عمده صادراتی ایران به ژاپن در ماه‌های اخیر هستند.

«سرزمین آفتاب تابان» در صدر مقصدهای صادراتی ایران قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، در حالی که معمولا کشورهایی مانند عراق و امارات در صدر فهرست کشورهای عمده مقصد کالاهای صادراتی ایران قرار دارند، روز 23 مردادماه کشور ژاپن اولین مقصد صادرات ایران بوده است. در این روز ایران معادل 43 میلیون و 351 هزار دلار کالا به ژاپن صادر کرده است. ارزش کل صادرات ایران به این کشور از ابتدای سال جاری تا 23 مردادماه، نیز به مبلغی معادل 559 میلیون و 160 هزار دلار می‌رسد.

    اقلام عمده صادراتی ایران به ژاپن در چهار ماهه آغازین سال جاری عبارتند از: «میعانات گازی»، «سایر کف‌پوش‌ها بجز گبه از پشم یا از موی نرم (کرک) حیوان»، «فرش و سایر کف‌پوش‌های نسجی، از سایر مواد نسجی، گره‌باف»، «مغز پسته تازه یا خشک»، «گبه از پشم یا از موی نرم (کرک) حیوان»، «کف‌پوش‌های غیرمخملی‌باف، از مواد نسجی سنتتیک یا مصنوعی آماده مصرف»، «پسته‌ها با پوست تازه یا خشک»، «تخم زیره سبز خردنشده و سابیده‌نشده در بسته‌بندی آماده برای غیرخرده‌فروشی»، «سایر آب‌میوه تغلیظ شده به استثنای (کنسانتره موز، انبه، گودا، پشن فروت، لیچی)»، «سایر خرماهای غیرمذکور در جای دیگر تازه یا خشک‌کرده»، «زعفران در بسته‌بندی بیش از 30 گرم» و «انجیر، تازه یا خشک‌کرده».

    برچسب ها