عصر خودرو

عطرچیان اعلام کرد:

همکاری ایران و چین در حمل و نقل

توسعه ترانزیت کالا درجاده ابریشم

عصر بازار- مدیرکل دفتر تعرفه و ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به نقش ایران در جاده ابریشم، گفت: توافقنامه همکاری دوجانبه ایران و چین در زمینه حمل و نقل به امضارسید.

همکاری ایران و چین در حمل و نقل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، محمدجواد عطرچیان با اشاره به برگزاری اجلاس بین المللی جاده ابریشم، گفت: جاده ابریشم به عنوان مسیر ترانزیتی کالا و مسافر اهمیت زیادی دارد و بر انتقال تکنولوژی، خدمات، فرهنگ و همکاری‌های منطقه ای این مسیر تاکید زیادی شده است.

    وی با بیان اینکه کشور ما مزیت‌های ترانزیتی و حمل و نقل بین المللی زیادی دارد، اظهار داشت: جایگاه ایران در کریدورهای ترانزیتی و نقش مناطق آزاد در توسعه تجارت از مهمترین ویژگی‌های ایران در منطقه و سطح بین الملل است که می‌تواند جایگاه ویژه ای در حمل و نقل کالا به دست آورد.

    مدیرکل دفتر تعرفه و ترانزیت سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای با اشاره به زیربناهای موجود در حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی در کشور، افزود: در این اجلاس توافقنامه همکاری‌های دوجانبه بین نمایندگان چین و پاکستان و همچنین اتاق بازرگانی ایران و چین به امضا رسید.

    عطرچیان با بیان اینکه ایران برای برگزاری این اجلاس در سال 2018 اعلام آمادگی کرده است، گفت: اجلاس بعدی بنابر اعلام مسئولان کشور پاکستان در سال 2017 در این کشور برگزار می شود.

    وی با اشاره به اینکه همه کشورهای عضو این اجلاس بر نقش کشورها درمبادلات اقتصادی و تاسیسات زیربنایی تاکید کردند، گفت: این قابلیت‌ها برای افزایش همکاری‌های چندجانبه و دو جانبه میان کشورها مطرح شده است.

    برچسب ها