عصر خودرو

کرباسیان:

حسابداران رسمی مانع فرار مالیاتی و حساب های غیرشفاف هستند

عصر بازار- رییس شورای عالی جامعه حسابداران رسمی ایران گفت: امروز حسابداران رسمی کشور با ایفای نقش کلیدی در اقتصاد کشور مانعی در برابر فرارهای مالیاتی محسوب می شوند و در شفاف سازی حساب ها نقش مهمی دارند.

حسابداران رسمی مانع فرار مالیاتی و حساب های غیرشفاف هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، مهدی کرباسیان اضافه کرد: اقتصاد ایران با پدیده هایی مانند فرار مالیاتی، قاچاق، فقدان شفافیت حساب ها و... روبروست، بنابراین با تلاش دولت یازدهم و مجلس شورای اسلامی اصلاحات لازم برای عملیاتی سازی قانون مالیات ها صورت گرفت و برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی اقدام های لازم به عمل آمد.
    وی گفت: حسابداران رسمی در بررسی حساب ها مطابق با استانداردها به وظایف خود عمل می کنند و پایه رسیدگی های لازم را در چارچوب شفاف سازی می چینند.
    این مقام افزود: امروز حسابداران رسمی امین سهامداران نیز به شمار می روند و شرکت های حاضر در بورس به استناد گزارش حسابداران مورد ارزیابی قرار می گیرند و برنامه خصوصی سازی که در چارچوب سیاست های اقتصادی دولت پیگیری می شود، با ارایه اطلاعات از سوی این حسابداران قابلیت پیاده سازی پیدا می کند.

    ** برگزاری مجمع عمومی و انتخابات شورای عالی حسابداران رسمی در 27 مرداد
    رییس شورای عالی جامعه حسابداران رسمی ایران گفت: بیست و هفتم مردادماه دوره سه ساله مدیریت پنجم شورای عالی حسابداران رسمی با برگزاری مجمع عمومی و انتخابات به پایان می رسد و بر پایه آخرین آمار، جامعه حسابداران رسمی 269 عضو حقوقی و 61 عضو حقیقی دارد.
    وی یادآوری کرد: شورای دوره پنجم شهریور 1392 فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون آماده می شود با برگزاری انتخابات جدید، عرصه را به برگزیدگان دوره ششم واگذار کند.
    کرباسیان اضافه کرد: شورای عالی جامعه حسابداران رسمی کشور در سه سال گذشته برای شفاف سازی عملکرد مالی شرکت ها، همکاری نزدیک با دولت را در دستور کار خود داشت و افزون بر آن مشارکت در مبارزه با فساد، رعایت استانداردها، نظارت دقیق را برعملکرد شرکت ها به اجرا گذاشت.
    وی گفت: شورای عالی جامعه حسابداران رسمی کشور 11 عضو دارد و انتظار می رود با حضور دو هزار و 222 نفر اعضای جامعه، انتخابات پرشوری رقم بخورد.
    به گفته کرباسیان، با حضور دستکم 40 درصد اعضا این نشست رسمیت می یابد؛ با این همه، باید برای جلب مشارکت حداکثری کوشید.
    به گفته وی، 14 کارگروه در زیرمجموعه شورای عالی جامعه حسابداران رسمی ایران عبارت است از: کارگروه های قوانین و مقررات، آموزش، پژوهش و امور بین الملل، موسسه های حسابرسی، کنترل کیفیت، مالیاتی، آیین رفتار حرفه ای، فنی و استانداردها، کمیته مبارزه با پولشویی، داوری و مشاوره، رسیدگی بیمه ای، بازار پول و سرمایه، حسابرسی داخلی و عملیاتی، توسعه بازار کار و فرهنگ حسابدهی و همچنین حسابرسی کامپیوتری.
    بر اساس این گزارش، جامعه حسابداران رسمی ایران به منظور اعمال نظارت مالی بر واحد های تولیدی، بازرگانی و خدماتی، همچنین کسب اطمینان از قابل اعتماد بودن صورت های مالی واحدها به منظور حفظ منافع عمومی، صاحبان سرمایه و دیگر اشخاص ذیحق و ذینفع براساس لایحه مصوب بیست و یکم دی ماه 1372 و اصلاحیه هفدهم بهمن 1372 مجلس شورای اسلامی رسمیت یافت.
    این لایحه پس از تصویب به «قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه ای حسابداران ذیصلاح به عنوان حسابدار رسمی» تغییر نام یافت.
    جامعه حسابداران رسمی ایران از نیمه دوم 1380 فعالیت خود را آغاز کرد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو