عصر خودرو

مدیرعامل بانک صنعت ومعدن:

۵۲ طرح صنعتی - معدنی با سرمایه گذاری ۱۱ هزار میلیارد ریال به بهره برداری می رسد

عصر بازار: مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته بهره برداری از ۵۲ طرح صنعتی - معدنی با سرمایه گذاری یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تا پایان شهریور ماه جاری فراهم خواهد شد.

۵۲ طرح صنعتی - معدنی با سرمایه گذاری ۱۱ هزار میلیارد ریال به بهره برداری می رسد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، علی اشرف افخمی روز یکشنبه در آستانه هفته دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مجموع طرحهای یادشده چهار هزار و 600 شغل را ایجاد می کند.

    وی یادآور شد: امکان بهره برداری از 37 طرح از مجموع یادشده در هفته جاری فراهم شده و در واقع 71 درصد از این طرحها در دوره پنج ماهه تکمیل شده اند. افخمی اضافه کرد: میزان ارزبری طرحهای یادشده 150 میلیون دلار بود که بیشتر آنها واحدهای کوچک و متوسط محسوب می شوند و تمام استانهای کشور را دربر می گیرند.
    به گفته مدیرعامل بانک صنعت و معدن، طی سال 1393 بالغ بر 269 طرح با بیش از چهار هزار میلیارد تومان و 11 هزار شغل از سوی این بانک تامین مالی شد.
    وی افزود: مشخصات طرحها در ارتباط با پتروشیمی، فولادسازی، نیروگاه، داروسازی و نساجی بود و آنها ظرف مدت دو تا سه سال تکمیل شدند.
    افخمی خاطرنشان ساخت: اغلب سرمایه گذاران 20 تا 25 درصد منابع مالی مورد نیاز طرحها را تامین می کنند و بانک صنعت ومعدن 75 تا 80 درصد تامین مالی آنها را برعهده دارد.
    وی میزان گشایش اعتبار بانک صنعت و معدن در سال گذشته را 4.9 میلیارد دلار ذکر کرد و افزود: تحقق این رقم با وجود شرایط تحریم از کارهای اجرایی دشوار بود.
    افخمی خاطرنشان ساخت: چنانچه منابع لازم در اختیار این بانک قرار گیرد با تامین چهار هزار و 500 تا پنج هزار میلیارد تومان می توان نزدیک به 40 هزار شغل مستقیم ایجاد کرد و اکنون با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و صندوق توسعه ملی سرگرم مذاکره هستیم تا امکان تخصیص این منابع و اشتغال مربوطه فراهم شود.
    وی تصریح کرد: ایران پنج بانک توسعه ای دارد که شامل کشاورزی، مسکن، توسعه تعاون، توسعه صادرات و صنعت ومعدن است و در سطح جهان 500 بانک توسعه ای به فعالیت می پردازند که 90 درصد آنها دولتی محسوب می شوند و دولت ها منابع لازم را در اختیار آنها قرار می دهند.
    افخمی اضافه کرد: بانکهای توسعه ای مجری استراتژی دولت ها هستند و در این مسیر حرکت می کنند و انتظار می رود تا برای تحقق اهداف برنامه ریزی شده از منابع لازم برخوردار شوند.
    به گفته وی، سرمایه کشورهای توسعه ای نزد اینگونه بانک ها اغلب کمتر از یک میلیارد دلار است و در عین حال کف سرمایه آنها در پاره ای از کشورها بیش از پنج میلیارد دلار ذکر شده و در مواردی بیش از این رقم هم وجود دارد.
    مدیرعامل بانک صنعت ومعدن پیش از این اعلام کرد: سرمایه این بانک از رقم 700 میلیون دلار تجاوز نمی کند، درحالی که سرمایه بانک های توسعه ای در برخی از کشورهای منطقه هشت تا 20 برابر سرمایه بانک های تخصصی ایران است.
    وی ابراز امیدواری کرد: ظرف سه تا پنج سال آینده به قدرت کف اعطای تسهیلات پنج میلیارد دلار دست یابیم و این درحالی است که در سالهای 2013 و 2014 دو بانک توسعه ای با سرمایه 100 میلیارد دلار شکل گرفته است.
    بانک صنعت و معدن با تعداد 70 شعبه تعداد 0.7 درصد کارکنان 12 بانک خصوصی و دولتی را در اختیار دارد.

    برچسب ها