عصر خودرو

سرمایه‌گذاری چهار میلیارد یورویی ایتالیایی‌ها در صنعت آلومینیوم ایران

عصر بازار- رییس هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌های آلومینیوم ایران از ابراز علاقه ایتالیا برای سرمایه‌گذاری چهار میلیارد یورویی در صنعت آلومینیوم ایران خبر داد و حجم کل تولیدات آلومینیوم کشور را ۴۰۰ هزار تن ذکر کرد.

سرمایه‌گذاری چهار میلیارد یورویی ایتالیایی‌ها در صنعت آلومینیوم ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، فاضلی در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی 100 هزار تن مواد اولیه به صورت شمش آلمینیوم و آلیاژهای دیگر تولید می‌کردیم ولی امروز بیش از 400 هزار تن تولید نداریم و در مقایسه با کشورهای همسایه که تولیدات‌شان به 1.5 میلیون تن می‌رسد پیشرفت چشمگیری نداشتیم.

    وی با اشاره به صادرات پروفیل آلومینیوم به هند و آلمان در سال گذشته، گفت: متاسفانه با مشکلاتی که در دوران تحریم به دلیل عدم گشایش LC به وجود آمد نتوانستیم بیش از این صادرات داشته باشیم اما امیدواریم در دوران پساتحریم با افقی که ترسیم شده صادرات آلومینیوم را از سر بگیریم.

    رییس هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌های آلومینیوم ایران ادامه داد: از دیگر مشکلاتی که در سال‌های قبل برای تامین مواد اولیه داشتیم این بود که باید اعتبارات‌مان را 130 درصد نقدا به بانک‌ها پرداخت می‌کردیم تا مواد اولیه وارد کنیم و صرف‌نظر از این مساله بخشنامه‌هایی بود که برای بخش تولید و بانک‌ها صادر شد و موانعی را برای کارخانه‌های تولید آلومینیوم ایجاد کرد.

    فاضلی با اشاره به تشکیل کارگروه ملی حل موانع تولید، گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت ریاست این  کارگروه را بر عهده دارد و حل موانع تولید و تسهیل شرایط بنگاه‌های تولیدی از دغدغه‌های ایشان به شمار می‌رود اما در راستای تشکیل این کارگروه و آغاز به کار آن انتظار داریم بانک‌ها از مصوبات این کارگروه تمکین کنند و به بهانه‌های مختلف برای اجرای آن مانع‌تراشی نکنند.

    وی در عین حال افزایش تقسیط بازپرداخت وام‌های بانکی از پنج سال به 10 سال را خواستار شد و گفت: برخی از مصوبات مجلس از جمله بازپرداخت اقساط بانک‌ها به شکل پنج ساله برای بخش تولید کارگشا نیست و حداقل باید این تسهیلات 10 ساله تقسیط شود تا کارخانه‌های تولیدی بتوانند سر پا بایستند لذا از نمایندگان مجلس می‌خواهیم در مورد این مصوبات بازنگری داشته باشند و از نظرات کارشناسان سندیکاها، اتحادیه‌های تخصصی و اتاق‌های تعاون و بازرگانی برای شناسایی و رفع موانع پیشرو استفاده کنند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو