عصر خودرو

با معامله ۶۲۸ میلیون برگه سهم؛

ارزش معاملات از ۱۸۳۶ میلیارد ریال گذشت

عصر بازار: در داد و ستدهای روز یکشنبه سهامداران بیش از ۶۲۸ میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و ۸۳۶ میلیارد ریال در ۲۵ هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

ارزش معاملات از ۱۸۳۶ میلیارد ریال گذشت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در معاملات روزی که گذشت سهامداران در سه گروه تامین آب برق، گاز، بانک ها و خودرویی ها بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کردند و این سه گروه را در صدر گروه های برتر بازار قرار دادند.

    در نتیجه معاملات روز جاری نمادهای پالایش نفت تبریز، کشتیرانی، ملی مس، هلدینگ نفت و گاز پارسیان، مپنا و بانک صادرات بیشترین تاثیر منفی را برشاخص کل بورس ثبت کردند و باعث افت 343 واحدی این متغیر شدند. این در حالی بود که نماد پتروشیمی مبین بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشت.

    شاخص قیمت نیز در این روز 135 واحد نزولی شد. همچنین شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 287 و 494 واحد نزولی شدند.

    همچنین شاخص های سه گروه محصولات چرمی، تامین آب، برق، گاز و قند و شکر در صدر جدول شاخص های صنعت قرار گرفتند.

    صدرنشینی بازار نیز با بیشترین افزایش قیمت متعلق به نمادهای سخت آژند، قند نیشابور، قند هکمتان، قند پیرانشهر، صنایع جوشکاب یزد،رادیاتور و سایپا شیشه بود.

    همچنین بیشترین کاهش قیمت ها نیز در نمادهای پالایش نفت تبریز، دارویی لقمان، نوسازی و ساختمان تهران، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، سیمان کارون، لوله و ماشین سازی ایران و کالسیمین ثبت شد.

    گفتنی است در این روز اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، پاکشو، پالیش نفت تبریز، بیمه ما، شکر شاهرود، اوراق مشارکت شهرداری شیراز و نساجی بروجرد با سنگین ترین صف های خرید به کار خود پایان دادند.

    این در حالی بود که نفت بهران، گلوکوزان،فولاد خراسان، سیمان دورود ، گرانیت بهسرام و پتروشیمی فارابی با طولانی ترین صف های فروش مواجه شدند.

    همچنین در این روز پتروشیمی مبین با معامله بلوکی 206 میلیون سهمی به ارزش 648 میلیارد ریالی بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

    برچسب ها