عصر خودرو

تعاونی‌ها در تبلیغ در بازار و برندسازی ضعیف عمل می‌کنند

عصر بازار- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که تعاونی‌ها به‌عنوان نهادهای تاثیرگذار در توسعه اقتصادی با آن مواجه‌اند، برخورداری از بازار مناسب خرید است، گفت: اگر کالای تولیدی ما خریداری نداشته باشد تعاونی‌ها توسعه نخواهند داشت و متاسفانه تعاونی‌های ما در تبلیغ در بازار و برندسازی ضعیف عمل می‌کنند.

تعاونی‌ها در تبلیغ در بازار و برندسازی ضعیف عمل می‌کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، حمید کلانتری روز گذشته در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه توانمندی‌های بخش تعاون با اشاره به اینکه در عرصه بازارهای خارجی کمتر موفق بوده‌ایم، اظهار کرد: بسته‌بندی و آرایشی که معمولا کالاهای ما دارند کمتر خریدار را جذب خرید کالا می‌کند. همچنین به دلیل عدم سرمایه‌گذاری در تبلیغات کسانی که اصلا تولیدکننده کالایی نیستند وارد بازار کار می‌شوند، به این طریق که با برندسازی و تبلیغات، زمینه را برای خرید کالاهایی که اصلا توسط آن‌ها تولید نمی‌شود، فراهم می‌کنند.

    این مسئول خاطرنشان کرد: این افراد در کارخانه دیگران برنج، چای و روغن تولید و با هنر خود کالا را در بازار معرفی می‌کنند.

    وی با اشاره به اینکه تعاونی‌ها باید کالای خوب تولید کنند که با کیفیت و ارزان باشد و تولید را بر نیاز مردم بنا کنند، افزود: باید بر تولید داخلی اتکا کنیم و با برندسازی، کیفیت را تضمین و اعتماد مردم را نیز جلب کنیم.

    کلانتری با اشاره به راهبرد ششم از هفت راهبرد وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی تصریح کرد: توسعه تعاون و برندسازی راهبردی است که به ارائه کالا به زیباترین حالت ممکن اشاره دارد.

    وی همچنین ادامه داد: در سال 1393 درآمد تعاونی‌های کشور در حدود یک میلیارد و 300 میلیون دلار بوده است و این رقم در سال گذشته به یک میلیارد و 700 میلیون دلار رسید و امسال امیدواریم این رقم به سه میلیارد دلار برسد.

    در ادامه این مراسم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز با اشاره به اینکه پنج‌هزار کارخانه در مسیر تولید در سطح کشور وجود دارد، افزود: کارخانه‌ای که تولید کرده و کالایش در انبار مانده، هنر نکرده است، هنر این است که تولید متناسب با تقاضای جامعه باشد و کالا وارد بازار شود و در گردش مالی هزینه‌های سرمایه‌گذاری در کارخانه‌ها بازگردد.

    آیت‌الله علی خاتمی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد که کارخانه لوازم خانگی در ایران از اوضاع بدی برخوردارند، گفت: تولیدات معمولا چند برابر نیاز بازار داخل است و این کالاها نمی‌توانند با کالای خارجی رقابت کنند و یا وارد بازار خارج از کشور شوند.

    وی خاطرنشان کرد: باید کسانی وارد عرصه تعاون شوند که فکر تعاونی داشته باشند و بتوانند اعتماد مردم را جلب کنند. اگر افرادی وارد باز کار شوند که فکر تعاونی داشته باشند و بازاریابی کنند و متناسب با نیاز تولید کنند، می‌تواند شرایط تعاونی‌ها را بهتر کند.

    برچسب ها