عصر خودرو

«مستر کارت» رسما به ایران آمد

عصر بازار- مدیر عامل ویژن کارت ایرانیان با اشاره به این که کارت پیش‌پرداخت مستر کارت روزانه ۱۰ هزار دلار اعتبار خرید به ایرانیان می‌دهد گفت: شیوه استفاده از آنها مانند کارتهای اعتباری ایران است که در عمل مانع خروج اسکناس از کشور می‌شود.

«مستر کارت» رسما به ایران آمد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از تسنیم، حامد ذوالفقاری مدیر عامل ویژن کارت ایرانیان در حاشیه افتتاح پروژه‌های پستی به مناسبت در آستانه قرار گرفتن هفته دولت با اشاره به اینکه پس از شرایط برجام وارد ایران شدیم، اظهار کرد: در حال حاضر با پست مشغول تعامل و فعالیت هستیم و کارتهای پیش پرداخت مستر کارت ما تحت قوانین بین‌الملل و بانک مرکزی ایران از طریق پست عرضه می‌شود.

    وی افزود: عملیات ارزی این کارتهای پیش‌پرداخت بین‌المللی از طریق صرافی بانک سامان انجام می‌شود و این اولین باری خواهد بود که مردم ایران بدون هرگونه نگرانی و دغدغه خاطری می‌توانند از کارتهای مذکور برای تبادل مالی خود در عرصه بین‌الملل به صورت قانونمند استفاده کنند.

    مدیر عامل ویژن کارت ایرانیان با بیان اینکه اعتبار روزانه این کارتها حداکثر 10 هزار دلار است درباره چگونگی خرید آنها گفت: از طریق دفاتر پستی مشخص می‌توان این کارتهای پیش‌پرداخت را خرید و از طریق صرافی‌های عنوان شده شارژ کرد و شیوه استفاده از آنها مانند کارتهای اعتباری ایران است که در عمل مانع خروج اسکناس از کشور می‌شود.

    ذوالفقاری با بیان اینکه عضو WTO (سازمان اقتصاد جهانی) نیستیم گفت: همین موضوع منجر به تعیین سقف اعتبار روزانه برای کارتهای اعتباری ایران شده است.

    مدیر عامل ویژن کارت ایرانیان تصریح کرد: در حال حاضر 10 هزار کارت به صورت تست بین مسئولان کشور توزیع کرده‌ایم.

    وی اشاره‌ای به تحریم لایحه کلینتون داشت و گفت: بر این اساس نظارت سفت و سختی از سوی دستگاههای نظارتی و مقام قضایی روی موضوعات مرتبط با پولشویی می‌شود و هر آن مشخص شود اتفاقی در حوزه پولشویی مبنی بر تجارت کارتهای بین‌المللی اتفاق می‌افتد می‌توانند کارتها را بلاک کنند.

    ذوالفقاری درباره ضمانت اجرایی کارتهای پیش‌پرداخت اعتباری ویژن نیز گفت: در این شیوه اجرا هر فردی دارای پنل بانکی است و مانند مستر کارت که در 210 کشور طرف قرارداد بوده می‌تواند با بانکهای عامل وارد تعامل مالی شوند.

    برچسب ها