عصر خودرو

یکشنبه ۱ شهریور ۹۴؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار: در معاملات امروز یکشنبه ۹۴.۰۶.۰۱ در بازار برق بورس انرژی ۲۶۹ مگاوات برق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۸۹ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته، افزایش بیش از ۳ برابری را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) با شیبی بسیار ملایم روند نزولی خود را حفظ کرد و در معاملات امروز کاهش 0.1 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است روند قیمت در مسیر نزول با رسیدن به محدوده 400,000 ریال نسبت به مقاومت موجود در این قیمت، واکنش نشان داده و از شیب آن کاسته شده است و در حال حاضر ثبات نسبی در این محدوده مشاهده می‌شود.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی همچنان با توجه به تأمین نقدینگی شرکت های توزیع نیروی برق در روز گذشته، افزایش تقاضا در بازار مشهود بود اما باز هم به دلیل شکاف قیمتی موجود بین عرضه و تقاضا، حجم و ارزش معاملات مقدار قابل توجهی را شاهد نبودیم و تنها دو سررسید بخش عمده معاملات امروز را به خود اختصاص دادند.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13940610 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940610 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت، کار خود را با روندی نزولی آغاز کرده و در حال حاضر در محدوده 420,000 ریال نسبتاً به ثبات رسیده است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است در ابتدای دوره روندی با ثبات در محدوده 546,000 ریال بوده و در اواسط دوره تا 520,000 ریال با کاهش مواجه شده و در انتهای دوره پس از صعود تا محدوده 527,000 ریال، در این قیمت به ثبات رسیده است.
    در این نماد تا به امروز 216 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 25/05/1394 با 205 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13930610 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

    برچسب ها