عصر خودرو

بازگشت ۱۴ خط کشتیرانی خارجی پس از برجام به بندر شهید رجایی

عصر بازار- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اعلام خبر راه اندازی سرویس جدید خط کشتیرانی لاینر کره‌ای هیوندای در بزرگترین بندر بازرگانی ایران، گفت: پس از اجرایی شدن برجام، ١٤ شرکت کشتیرانی لاینر به بندر شهید رجایی بازگشته‌اند.

بازگشت ۱۴ خط کشتیرانی خارجی پس از برجام به بندر شهید رجایی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، ابراهیم ایدنی در این مورد گفت: کشتی کانتینر بر هیوندای گلوری کره‌جنوبی با ظرفیت حمل چهار هزار و 800 کانتینر، در اسکله ٥ ترمینال یک بندر شهید رجایی پهلو گرفت.

    مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: این کشتی متعلق به سرویس CME بعنوان زیرمجموعه شرکت معتبر کشتیرانی هیوندا از جمله 10 خط کشتیرانی بزرگ جهان بوده و چهاردهمین خط مستقیم کانتینری (لاینر) محسوب می‌شود که پس از برجام به بندر شهید رجایی بازگشته است.

    وی تصریح کرد کرد: هایوندای گلوری، ٩٩٥ تن کانتینر وارداتی را تخلیه و یکهزار و ٤٢١ تن کانتینر را بارگیری کرد.

    ایدنی مبدا این کشتی را بنادر کشور چین و مقصد بعدی آن را بندر سنگاپور اعلام کرد و گفت: این خط کشتیرانی از این پس با دو سرویس هفتگی چهار هزار تن کانتینر را در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری می‌کند.

    مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان استفاده از بازار 80 میلیونی ایران و کوتاه بودن 70 کیلومتری مسیر بندر شهید رجایی در تنگه هرمز نسبت به بنادر دیگر کشورها را از جمله جذابیتهایی دانست که خطوط کانتینری بین‌المللی تمایل دارند با حضور در بندر شهید رجایی از آن بهره مند شوند.

    وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 680 هزار تن کانتینر در بندر شهید رجایی جابجا شده که ٢٧ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

    ایدنی افزود: در پی بازگشت خطوط مستقیم کشتیرانیهای بین‌المللی به بندر شهید رجایی پس از اجرایی شدن برجام، کالاها دو هفته زودتر در چرخه حمل و نقل دریایی جابجا شده‌اند.

    مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: با افزایش تعاملات بین‌المللی، عرضه و تقاضا و اشتغال در بخش فعالیتهای اقتصادی دریا محور افزایش یافته و دست بنادر واسطه از چرخه تبادلات تجاری بین‌المللی ایران کوتاه شده است.

    وی ضمن اشاره به ظرفیت جابجایی سالانه ٣,٣ میلیون تن کانتینر در بندر شهید رجایی عنوان کرد: حمل کانتینر پیشرفته ترین شیوه حمل از نظر ایمنی، سرعت و سهولت جابجایی بین بنادر دنیاست.

    برچسب ها