عصر خودرو

رشد ۲۱ درصدی صادرات کالا به خارج از کشور

عصر بازار- مدیرکل دفتر آمار و فرآوری داده های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات کالا از کشور در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد رشد داشته است.

رشد ۲۱ درصدی صادرات کالا به خارج از کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، سیدمهدی نیازی روز شنبه در کمیته رونق تولید چهارمحال وبختیاری، صادرات کالا طی سال گذشته را حدود 42 میلیارد دلار عنوان و تصریح کرد: در برنامه ها و سیاست های اقتصاد مقاومتی باید صادرات کالا در سال جاری 10 میلیارد دلار افزایش یابد.
    وی پیش بینی کرد: در صورتی که صادرات کالا از کشور با همین برنامه ریزی دنبال شود تا پایان امسال اهداف برنامه ای صادرات کالا محقق و با توجه به سیاست های پسابرجام افزایش صادرات کالا را در سال جاری خواهیم داشت.
    نیازی اظهار کرد: برای سال جاری در برنامه های اقتصاد مقاومتی در وزارت صنعت، معدن و تجارت هفت برنامه عملیاتی از جمله تکمیل زنجیره فولاد، مس و آلومینیوم، توسعه صادرات، مدیریت واردات، کمک به واحدهای کوچک و متوسط برای رونق صادرات پیگیری می شود.
    مدیرکل دفتر آمار و فرآوری داده های وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: قاچاق کالا از موانع اصلی اقتصاد کلان در کشور و به خصوص صادرات کالاست.
    وی افزود: با ابلاغ قانون مبارزه با قاچاق کالا، وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه هایی تدوین و سامانه هایی با هدف مبارزه با قاچاق کالا طراحی کرده است که رصد کالا در بازار برای کالاهای اولویت دار از جمله آنهاست.
    به گفته وی، بحث اصلی مبارزه با قاچاق کالا تسهیل سازی و شفاف سازی مراحل تجارت است که در این مرحله قاچاق را از مرحله صرفه اقتصادی باید خارج کرد.
    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست سهمیه استان برای سال جاری برای استفاده از تسهیلات رونق تولید برای صنایع کوچک و متوسط از برنامه های اقتصاد مقاومتی را حدود سه هزار و 600 میلیارد ریال عنوان کرد.
    سیدنعیم امامی گفت: 478 طرح صنعت، معدن و کشاورزی برای استفاده از این تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده که درحال تکمیل پرونده برای دریافت تسهیلات رونق تولید هستند.
    به گفته وی از طرح های معرفی شده به بانک 48 طرح با 670 میلیارد ریال، عقد قرارداد شده و به 8 طرح 280 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید پرداخت شده است.
    با اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در این استان 295 طرح و واحد صنعتی در این استان فعال می شود.
    هم اینک یکهزار و 228 واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو