عصر خودرو

قیمت سکه پس از دو ماه به کانال ۹۰۰ هزار تومان برگشت؛

شیر یا خط سرمایه گذاران برای ورود به بازار سکه

عصر بازار: سکه طلا که حدود دو ماه در کانال ۸۰۰ هزار تومان قرار داست، از ابتدای هفته جاری دوباره به مدار ۹۰۰ هزار تومان برگشته تا بازهم نگاه برخی از سرمایه گذاران را به خود معطوف کند.

شیر یا خط سرمایه گذاران برای ورود به بازار سکه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، تغییر مسیر بهای اونس طلا در بازارهای جهانی و رسیدن آن به بیش از 1160 دلار تاثیر زیادی بر روند بازار سکه نقدی و آتی طلا گذاشته، به طوری که طی معاملات دیروز (شنبه) سر رسید مبادلات آتی سکه در بورس کالای ایران با رشد بیش از 3 درصد رو به رو شدند.

    روز گذشته با افزایش قیمت سکه نقدی در بازار آزاد، بهای سکه آتی در هر چهار سر رسید بالای 900 تومان معامله شد. سکه سررسید شهریور ماه با رشد 3/61 درصدی با نرخ 928 هزار تومان معامله شد. همچنین سکه تحویل آبان با قیمت 928 هزار تومان به فروش رسید که افزایش 3/66 درصدی را در روز شنبه به ثبت رساند. قرارداد تحویل دی نیز با قیمت 929 هزار تومان معامله شد و رشد 3/46 درصدی را در این روز تجربه کرد. در آخر نیز سکه تحویل اسفند با قیمت 940 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت که با روند صعودی قیمت همراه شد و افزایش 3/39 درصدی را در این معاملات به ثبت رساند. براساس آمار روز گذشته در مجموع 9هزارو 692 قرارداد آتی سکه در حالی منعقد شد که در آخرین روز معاملاتی قبل تنها 3 هزار و 103 قرار داد آتی سکه بسته شده بود؛ این به معنای استقبال سرمایه گذاران از معاملات سکه و افزایش هیجان بازار به دلیل نوسانات قیمتی است.

    همچنین در بازار نقدی نیز قیمت سکه همزمان باهم مسیری متغیرهای کلیدی بر قیمت طلا یعنی طلای جهانی و نرخ ارز، با افزایش روبه رو شد، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت 934 هزار تومان رسید. این در شرایطی است که نیم‌سکه در این بازار داخلی با قیمت 480 هزار تومان معامله شد. از طرفی ربع سکه نیز با قیمت 268 و سکه یک گرمی هم با نرخ 173 هزار تومان در این روز به فروش رسید.

    برچسب ها