عصر خودرو

نفت ارزان تولید فرآورده های نفتی را افزایش داد

عصر بازار- تازه ترین برآورده ماهانه اوپک نشان می دهد که نفت ارزان سبب افزایش تولید فرآورده های نفتی در سراسر جهان شده است.

نفت ارزان تولید فرآورده های نفتی را افزایش داد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز گزارش داد که عربستان، بزرگ ترین صادرکننده  کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، تولید نفت خود را در ماه ژوئیه به بالاترین حد رساند و این نشان می دهد که اعضای اوپک بیش از که در فکر مقابله با مازاد عرضه نفت در بازار باشند همچنان در تلاش برای حفظ سهم خود از بازار هستند.

    گزارش ماهانه گروه اوپک نشان می دهد که تولید ١٤ کشور عضو  اوپک در ماه ژوئیه به بالاترین سطح رسیده است، این موضوع حکایت از این دارد که احتمال می رود مازاد عرضه در سال 2017 میلادی تداوم داشته باشد.
    در پی نگرانی از عرضه مازاد نفت و فرآورده های نفتی که توازن بازار را به تعویق می اندازد، قیمت نفت درماه ژوئیه حدود ١٥ درصد کاهش یافت.
    اوپک در گزارش ماه اوت خود اعلام کرد: افت قیمت نفت خام، پالایشگاه ها را بر آن داشته است تا تولید فرآورده های نفتی خود را در سطح جهان افزایش دهند و این مازاد عرضه در بازار را تشدید کرد.
    طبق این گزارش،  تولید روزانه نفت عربستان در ماه ژوئیه به 10 میلیون و 670 هزار بشکه رسید، در حالی که این رقم در ماه ژوئن 10 میلیون و 550  هزار بشکه بوده است.
    تولید کنندگان دیگر اوپک، مانند ایران و عراق نیز در پی افزایش تولید هستند.
    طبق اعلام اوپک از منابع ثانویه، تولید روزانه کشورهای عضو این سازمان درماه ژوئیه در مجموع به ٣٣ میلیون و 110 هزار بشکه رسید که نسبت به ماه ژوئن ٤٦ هزار بشکه بیشتر بوده و این رقم بیشترین میزان از سال2008میلادی است.
    اوپک انتظار دارد که تولید روزانه نفت کشورهای غیرعضو اوپکی در سال جاری میلادی 790 هزار بشکه کاهش یابد در حالی که پیش بینی این سازمان درماه گذشته880 هزار بشکه بوده است و دلیل این افزایش، احیای تولید نفت کانادا در پی مهار آتش سوزی وسیع در آلبرتا و افزایش شمار دکلهای نفتی آمریکا برای چهار هفته پیاپی، یاد شد.
    اوپک پیش بینی کرد که تقاضای برای نفت خام اعضای این سازمان در سال 2017 به میانگین ٣٣ میلیون و 10 هزار بشکه برسد و این نشان می دهد که در صورت ادامه تولید نفت کشورهای عضو این سازمان، مازاد عرضه روزانه به 100هزار بشکه خواهد رسید.
    پیش بینی اوپک از میانگین رشد تقاضای جهانی نفت خام در سال 2017 میلادی روزانه یک میلیون و 150 هزار افزایش می یابد که این رقم در مقایسه با برآورد ماه پیشین این سازمان تغییر چندانی نکرده است.

    برچسب ها