عصر خودرو

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران:

رئیس اتاق بازرگانی ایران باید از بخش خصوصی باشد

عصر بازار- عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران گفت: گزینه جدید ریاست اتاق بازرگانی ایران باید از بخش خصوصی انتخاب شود تا هجمه‌هایی که اکنون روی اتاق بازرگانی است پاک شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران باید از بخش خصوصی باشد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از تسنیم، حسین پیرمؤذن اظهار کرد: براساس مصوبه هفته قبل هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران برای تعیین تکلیف رئیس جدید 3 وضعیت بررسی شد.

    وی افزود: یکی از موارد بررسی آن است که از سه ماه فرصت موجود استفاده کنیم یا در اولین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران مورخ 31 مردادماه این موضوع را مطرح کنیم و تصمیم‌گیری در خصوص زمان برگزاری انتخابات را برعهده خود نمایندگان اتاق بگذاریم.

    عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران گفت: در اولین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی که در آخرین روز مرداد برگزار می‌شود این موضوع مطرح می‌شود و هیئت نمایندگان می‌توانند روز برگزاری انتخابات را پیشنهاد دهند که در فاصله زمانی بین 48 ساعت تا 15 روز باید انتخابات برگزار شود.

    پیرمؤذن یادآور شد: وضعیت سوم آن است که در اولین جلسه بعدی یعنی 28 شهریورماه موضوع انتخاب رئیس اتاق بازرگانی مطرح شود که امکان تاخیر یک هفته‌ای زمان برگزاری انتخابات از شهریورماه وجود دارد.

    وی افزود: باتوجه به اینکه بسیاری از اعضای اتاق شهریورماه در مسافرت به سر می‌برند امکان برگزاری جلسه هیئت نمایندگان برای انتخاب رئیس در هفته اول مهرماه و با یک هفته تاخیر وجود دارد.

    * کسی برای ریاست اتاق بازرگانی اعلام آمادگی نکرده است

    عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران در خصوص گزینه‌های احتمالی برای ریاست اتاق نیز گفت: گزینه‌های احتمالی را هنوز نمی‌توان اعلام کرد زیرا افراد در حال بررسی شرایط خود و سایر گزینه‌ها هستند و تا به امروز کسی برای ریاست اتاق بازرگانی ایران اعلام آمادگی رسمی نکرده است.

    پیرمؤذن در پاسخ به این سوال که آیا شما کاندیدای ریاست اتاق خواهید شد یا خیر گفت: هر آنچه که خدا بخواهد و برای ریاست اتاق لازم باشد صورت می‌گیرد و در صورتی که بخواهم برای ریاست اتاق ثبت‌نام کنم این موضوع را به موقع اطلاع‌رسانی می‌کنم.

    وی در خصوص تغییرات احتمالی در سیاستهای اتاق بازرگانی با روی کار آمدن رئیس جدید گفت: مطمئنا سیاستهای اتاق بازرگانی تا حدودی که در اختیار ریاست اتاق بازرگانی است تغییر خواهد داشت اما همه برنامه‌هایی که برای این دوره در نظر گرفته شده است دستخوش تغییر نخواهد شد.

    عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: هیئت رئیسه اتاق سیاستهای کلی را در نظر گرفته و تا پایان دوره براساس این سیاستها پیش می‌رویم اما ریاست اتاق نیز اختیارات خاص خود را دارد که خارج از اختیارات هیئت رئیسه است.

    پیرمؤذن گفت: کشور اکنون در شرایط خاصی به بسر می‌برد و امید بخش خصوصی به این دوره اتاق بازرگانی است و انتظار می‌رود انتخابات اتاق بازرگانی ایران با تعقل و تامل پیش رود تا وارد بحثهای حاشیه‌ای نشویم.

    وی با بیان اینکه لازم است که در خصوص گزینه‌ها به اجماع برسیم گفت:  شرایط اقتصادی، صنعتی و بازرگانی کشور باید مورد توجه قرار گیرد و راهگشایی برای بخش خصوصی باشد.

    عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران افزود: گزینه جدید اتاق ایران باید به بخش خصوصی و صنعتی کشور توجه مناسبی داشته باشد.

    * رئیس اتاق بازرگانی ایران باید از بخش خصوصی باشد

    پیرمؤذن گفت: گزینه ریاست اتاق باید از بخش خصوصی انتخاب شود تا هجمه‌هایی که اکنون روی اتاق بازرگانی است از اتاق ایران پاک شود.

    وی در پاسخ به اینکه آیا کرباسیان رئیس گمرک و خسروتاج قائم مقام بازرگانی وزیر صنعت که از آنها به عنوان گزینه‌های احتمالی نام برده می‌شود می‌توانند برای ریاست اتاق خود را مطرح کنند یا خیر؟ گفت: این افراد با وجود اینکه دولتی هستند عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران به حساب می‌آیند و آنها نیز می‌توانند برای ریاست اتاق خود را مطرح کرد.

    عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: باید اذعان داشت که بخش خصوصی خود ریاست اتاق را انتخاب می‌کند و به هر گزینه‌ای می‌تواند رای دهد.

    پیرموذن در پاسخ به این سوال که آیا افراد دولتی برای حضور در ریاست اتاق باید از سمت‌های قبلی خود استعفا دهند یا خیر، گفت: لازم به استعفای آنها نیست و یا آنها نیز هم اینک عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران هستند.

    وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه حضور دولتی‌ها به عنوان رئیس اتاق به صلاح بخش خصوصی کشور است یا خیر، گفت: به این موضوع باید اعضای اتاق بازرگانی نظر دهند و آنها می‌توانند هر کاندیدایی را برای ریاست اتاق انتخاب کنند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو