عصر خودرو

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک:

۴۰۰ میلیارد تومان بدهی تولیدکنندگان بخشوده شد

عصر بازار- مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی تنها ۲۰ درصد از واحدهای صنعتی کشور را گرفتار رکود یا تعطیلی دانست و گفت: بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان از بدهی تولیدکنندگان و صنعتگران مورد بخشودگی قرار گرفته است.

۴۰۰ میلیارد تومان بدهی تولیدکنندگان بخشوده شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از تسنیم، علی یزدانی در استودیوی گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما تعداد واحدهای صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ کشور را حدود 87000 اعلام کرد و افزود: از این میزان حدود 20 درصد یا راکد هستند یا در حال تعطیلی به سر می برند.

    او ادامه داد: علت گرایش بنگاه های صنعتی کوچک به حالت تعطیل فقدان بازار محصولات تولیدی و دیگری استمرار تولید است که اگر تحت مدیریت صحیحی قرار نگیرند بدون شک با تزریق نقدینگی این صنف کمتر از شش ماه آینده دوباره به زمین می خورند.

    یزدانی گفت: در حال حاضر دو و نیم میلیون اشتغال در پناه و گروی صنعت کشور قرار دارد که 42 درصد از آن مربوط به بنگاه های کوچک و متوسط می شود.

    یزدانی افزود: با اینکه 17 درصد از تولید ارزش افزوده حاصل کارگاه های کوچک است اما بی توجهی به این واحدها به طرح و توسعه، نبود امکانات کافی و پراکندگی این واحدها در اطراف شهر و فضاهای نامناسب، ایجاب می کند که نگاهی ویژه به صنایع کوچک و متوسط داشته باشیم.

    او ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در بررسی های اخیر خود از شهرک های صنعتی و جلسات مستمر با بانک مرکزی این ظرفیت را دیده است که 16 هزار میلیارد تومان از منابع داخلی بانک ها به منظور راه اندازی 10 هزار واحد صنعتی راکد و ایجاد 2 هزار واحد دیگر اختصاص یابد.

    یزدانی تصریح کرد: این مبلغ آنقدری نیست که به بانک ها فشار بیاورد و از توانشان خارج باشد.

    او افزود: در سال جاری و در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی مشکلات پیشین بانک ها در راستای اجرای تعهدات و ارائه تسهیلات بانکی به بنگاه های صنعتی رفع شده و شرایط بهتری برای دریافت و راه اندازی دوباره واحدهای صنعتی کوچک و متوسط فراهم شده است.

    مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی با تأیید وجود مشکلات پیش روی صنایع کوچک و متوسط گفت: ما همه معطوف و متوجه هستیم که برای رفع مشکلات صنایع کوچک و متوسط که به نوعی مادر صنایع بزرگ محسوب می شوند برنامه های جامعی تدوین کنیم.

    او ادامه داد: بحث صنایع کوچک و بزرگ نیست زیرا حیات این دو به هم وابسته است و ما هیچ یک را رها نکرده ایم.

    یزدانی از برنامه جامعی به منظور رفع مشکلات صنایع کوچک، طرح ایجاد شهرک های کوچک صنعتی و طرح رونق واحدهای کوچک و متوسط در بخش اشتهارد خبر داد و گفت: ضمانت نامه هایی را برای خرید مواد اولیه آن هم بدون نیاز به مراجعه به بانک و فقط با رجوع به سایت بهین یاب ارائه خواهیم کرد تا تولیدکنندگان بتوانند طبق آن از بانک ها تسهیلات مورد نیازشان را دریافت کنند.

    او افزود: مطالبه کردن وثیقه های ملکی آن هم فقط در تهران خلاف قانون است و حتماً توسط کارگروهی که استان به استان برای رفع مشکلات بنگاه های تولیدی در حرکت است پیگیری و بررسی خواهد شد.

    یزدانی به منظور ارتقاپذیری صنایع خرد، کوچک و متوسط از هفت فعالیت وزارت صنعت در استان های کشور خبر داد و گفت: شناسایی و توسعه صنعتی، آموزش مهارتی و مدیریتی 100 هزار نفر با همکاری مراکز فنی و حرفه ای کشور و یا آموزش و پرورش و دانشگاه های علمی و کاربردی، تشکیل کنسرسیوم مبادله تولیدات بنگاه های تحت پوشش و ارتقاء سطح کیفی تولیدات داخلی در دستور کار قرار گرفته است.

    او همچنین در بحث اقدام و عمل خبری خوش به تولیدکنندگان داد و افزود: بیش از 400 میلیارد تومان از بدهی های تولیدکنندگان و صنعتگران مورد بخشودگی قرار گرفته است.

    یزدانی گفت: تدبیری کرده ایم که تولیدکنندگان جسارت حضور در ورطه تولید را دوباره به دست آورند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو