عصر خودرو

قیمت طلا شانسی برای افزایش بیشتر ندارد

عصر بازار- تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری پیکتت پیش بینی کرد که فدرال رزرو آمریکا طی سال ۲۰۱۷ میلاید ۳ بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد و این مساله مانع از افزایش بیشتر قیمت جهانی طلا خواهد شد.

قیمت طلا شانسی برای افزایش بیشتر ندارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از سایت طلا،  لوک لویت تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری پیکتت ولس منجمنت تاکید کرد: به نظر من فدرال رزرو آمریکا طی سال 2017 میلادی 3 بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد و این مساله موجب خواهد شد تا قیمت طلا شانس چندانی برای افزایش بیشتر نداشته باشد.

    بر اساس این گزارش وی تصریح کرد: بعید به نظر می رسد که طلا بتواند سطح قیمتی 1430 دلاری را طی ماه های آینده بشکند و پیش بینی من این است که بین 1250 تا 1300 دلار تثبیت خواهد شد.
    وی در ادامه گفت: ممکن است برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر موجب افزایش نسبی قیمت جهانی طلا شود ولی هرگونه افزایش قیمت طلا موقتی خواهد بود.
    این تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: قیمت طلا پیش از این به اوج خود رسیده است. به نظر من اقتصاد آمریکا طی سال آینده نیز به روند رشد و رونق ادامه خواهد داد و به رشد 2 درصدی دست خواهد یافت. فدرال رزرو نیز به اجرای سیاست های انقباضی پولی ادامه می دهد.
    قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون 27 درصد رشد داشته است. پایین بودن نرخ بهره بانکی در آمریکا اروپا و ژاپن تاثیر زیادی بر افزایش چشمگیر قیمت جهانی طلا داشته است.
    نگرانی ها نسبت به تبعات منفی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز تاثیر زیادی بر افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا داشته است.
    لویت گفت: ما انتظار داریم که نگرانی های مربوط به اوضاع اروپا کاهش یابد و رشد اقتصادی آمریکا با افزایش بیشتری روبرو شود. وضعیت رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه سوم امسال نیز بهتر خواهد شد و این مساله در نهایت موجب افزایش گمانه زنی ها برای بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو می شود.
    تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر به بیش از 45 درصد افزایش یافته است. این رقم در ماه جولای تنها 12 درصد بود. موسسه مالی گلدمن ساش نیز پیش بینی کرده است که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال به بیش از 75 درصد رسیده است.
    موسسه مالی دی بی اس نیز اعلام کرده است که پایین بودن نرخ بهره و در پیش بودن انتخابات آمریکا موجب خواهد شد تا قیمت طلا تا سطح 1500 دلار در هر اونس افزایش یابد.

    برچسب ها