عصر خودرو

آخرین وضعیت قرارداد واردات سنگ‌آهن ایران توسط هند

عصر بازار: شرکت کی آی او سی ال هند اعلام کرد، به زودی با شرکت معدن گل گهر ایران قراردادی به امضا خواهد رساند.

آخرین وضعیت قرارداد واردات سنگ‌آهن ایران توسط هند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، بر اساس گزارشی از پایگاه خبری بیزینس استاندارد، شرکت کی آی او سی‌ال هند اعلام کرد، به زودی با شرکت معدن گل‌گهر ایران قراردادی را به امضا خواهد رساند. بر اساس این موافقتنامه، محموله‌های سنگ‌آهن ایران برای تبدیل به گندله به کارخانه کی آی او سی ال در مانگالور هند انتقال خواهد یافت.

    مالای چاترجه، رئیس شرکت کی آی او سی ال در این باره گفت: اولین محموله 50 هزار تنی سنگ‌آهن از معادن گل گهر ایران در سپتامبر امسال به هند خواهد رسید. کی آی او سی ال این محموله‌ها را به گندله تبدیل و به ایران صادر خواهد کرد. ما قصد داریم در آینده نزدیک موافقتنامه‌ای با شرکت گل گهر امضا کنیم که بر اساس آن شرکت کی آی او سی ال هر سال یک میلیون تن سنگ‌آهن از ایران تحویل خواهد گرفت.

    او افزود: کارخانه گندله‌سازی شرکت کی آی او سی ال در نزدیکی بندر مانگالور واقع شده است. محموله‌های سنگ‌آهن ارسالی از سوی ایران تنها طی 4 روز به این کارخانه می‌رسند.

    شرکت کی آی او سی ال یک کارخانه گندله‌سازی به ظرفیت 4 میلیون تن در مانگالور دارد.

    شرکت گل‌گهر دارای 6 معدن استخراج سنگ‌آهن در منطقه‌ای به مساحت 40 کیلومتر مربع است. کل سنگ‌آهن ذخیره شده در این منطقه بیش از 1.135 میلیارد تن برآورد شده است.

    چاترجه افزود: تولیدکنندگان گندله به دلیل واردات گندله ارزان‌قیمت از چین دوران سختی را سپری می‌کنند و کاهش ارزش یوان چین هم بر وخامت اوضاع افزوده است.

    گندله‌های وارداتی چینی به قیمت 4500 روپیه در هر تن به فروش می‌رسند، در حالی که هزینه تولید هر تن گندله در داخل هند 6500 روپیه است. بر اساس اعلام اتحادیه تولیدکنندگان گندله هند، مقادیر زیاد گندله، سنگ‌آهن و محصولات فولادی وارد شده از چین، تولید‌کنندگان گندله و فولاد این کشور را ناگزیر ساخته تا ظرفیت تولید خود را پایین بیاورند.

    برچسب ها