عصر خودرو

کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی با علامت فدرال‌رزرو برای افزایش نرخ بهره در آمریکا

عصر بازار- با احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز ۲.۲ دلار کاهش یافت.

کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی با علامت فدرال‌رزرو برای افزایش نرخ بهره در آمریکا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا با 2.2 دلار کاهش نسبت به روز گذشته هر اونس از این فلز گرانبها 1343 دلار  و 60 سنت به فروش رفت. قیمت فلز زرد امروز در کمترین زمان به قیمت 1339 دلار و 40 سنت و در بیشترین زمان به قیمت 1345 دلار و 30 سنت معامله شد.

    قیمت امروز طلا نسبت به یک ماه گذشته حدود 11 دلار و نسبت به یک سال گذشته 218 دلار با افزایش همراه بوده است. همچنین امروز در بازارهای جهانی سایر فلزات گران‌بها مانند نقره و پالادیم هم کاهش‌هایی به ترتیب 5 سنت و 1 دلار داشتند. فلز پلاتینیوم نسبت به دیروز ثابت بود اما رادیوم افزایش 10 دلاری را تجربه کرد.

    خبرگزاری رویترز درباره دلیل کاهش قیمت طلا نوشت:‌ بعد از افزایش‌های جلسات گذشته قیمت طلا سرمایه‌گذاران ترغیب به فروش این فلز گران‌بها شدند که عرضه بیشتر در بازار موجب کاهش قیمت شد. از سوی دیگر تقویت دلار هم به افت قیمت این فلز زرد منجر شد.

    رویترز همچنین نوشته است، انتشار آمارهای اخیر از اقتصاد آمریکا فدرال رزرو این کشور را به افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر تحریک کرده است و این علامتی برای سرمایه‌گذاران برای بیرون کشیدن سرمایه‌ها از این بخش شده است.

    برچسب ها