عصر خودرو

موانع مالی بر سر راه تجارت ایران و عراق

عصر بازار- عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: منابع مالی، مسائل و مشکلات رفت و آمدی،ترانزیت و اخذ ویزا موانعی رادر روابط تجاری بین ایران وعراق بوجود آورده است.

موانع مالی بر سر راه تجارت ایران و عراق
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا کلاهی عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق در نشست تجاری ایران و عراق با اشاره به اینکه بی ثباتی حاکم در منطقه دلیلی بر قطع روابط بین دو کشور محسوب نمی شود، افزود کشور عراق با توجه به کاهش قیمت نفت، بحران مالی ،بی ثباتی و .. نیاز مبرمی به برق دارد و از آنجایی که کشور ایران پتانسیل های بالایی در جهت تولید برق را دار است می تواند معضل کشور همسایه را برطرف نماید.

    وی با اشاره به مشکلات موجود در روابط تجاری دو کشور گفت: منابع مالی، مسائل و مشکلات رفت و آمدی، ترانزیت و اخذ ویزا موانعی را برای افزایش این روابط تجاری به وجود آورده است و این امر به دلیل ضعف در نهادهای مالی و بهره وری از آنها است چرا که منابع مالی صندوق ضمانت صادرات جوابگوی هزینه های بالقوه تجارت دو کشور نیست و باید برای حل این معضل تدابیری اتخاذ شود.

    کلاهی با بیان اینکه برای برقراری بیشتر این روابط باید هزینه های گزافی صرف شود، گفت: بدون کاهش هزینه ها و نیز منابع مالی گران قیمت پروژه های فنی و مهندسی مثمر ثمر واقع نمی شود لذا صندوق ضمانت صادرات باید از طریق  صرف هزینه های بیشتر،این مسیر را هموارتر  سازد.

    عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق در پایان بیان کرد: مساله تجارت ترجیحی نیز باید در دستور کار قرار گیرد همچنین از طریق سرمایه گذاری و ایجاد شعب و پایگاه هایی در کشور همسایه بتوانیم از طریق رفع نیاز کشور عراق زمینه را برای افزایش این روابط فراهم نماییم.

    برچسب ها