عصر خودرو

رییس اتحادیه طلا و جواهر خبر داد:

اعلام دلایل رشد قیمت سکه

عصر بازار: رییس اتحادیه طلا و جواهر با اعلام دلایل رشد قیمت سکه دربازار گفت: افزایش قیمت جهانی طلا باعث شد تا میزان تقاضا در بازار داخل افزایش یافته و این بازار با التهاب مواجه شود.

اعلام دلایل رشد قیمت سکه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا،  محمد کشتی آرای در خصوص دلایل افزایش قیمت ها در بازار طلا و سکه، افزود: قیمت جهانی طلا در روزجمعه به نسبت یک ماه گذشته رشد چشمگیری یافت به نحوی که قیمت جهانی طلا به نسبت هفته پیش از آن 45 دلار رشد یافت.

    وی، افزایش نرخ بهره فدرال بانک آمریکا و افت ارزش سهام در پی این موضوع را از دلایل رشد قیمت جهانی طلا اعلام کرد و اظهار داشت: کاهش قیمت سهام در آمریکا منجر به کاهش ارزش دلار و با این تغییرات هیجان و التهاب نیز وارد بازار داخل شد و میزان تقاضا بالا رفت.
    رییس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: هرچند قیمت سکه در روز پنج شنبه هفته گذشته 909 هزار تومان بود اما با تحولات جهانی قیمت ها در روز جمعه، بازار داخل در روز گذشته با هیجان مواجه شد به نحوی که تقاضا برای خرید سکه افزایش یافت و قیمت آن عصر روز گذشته تا 934 هزار تومان رشد یافت.
    به گفته کشتی آرای، نرخ نیم و ربع سکه به نسبت سکه تمام بهار آزادی با رشد زیادی مواجه نشده است.
    وی در پاسخ به این پرسش که چه پیش بینی از وضعیت بازار در روز جاری دارید، گفت: هرچند قیمت جهانی طلا در روز شنبه افزایش یافت و بازارها در روز جاری تعطیل است بنابراین متقاضیان بازار فکر می کنند که این امکان وجود دارد که بازارهای جهانی فردا با رشد قیمت بازگشایی شود و به همین دلیل امروز نیز به تقاضای خود ادامه می دهند.
    وی با بیان اینکه، همواره با رشد قیمت های جهانی میزان تقاضا در بازار طلا افزایش می یابد، اظهارداشت: با رشد قیمت جهانی طلا بلافاصله این بازار کانون توجه می شود و متقاضیان خواستار تبدیل پول خود به طلا می شوند و همین امر زمینه بیشتر افزایش قیمت ها را مهیا می کند.
    کشتی آرای در پاسخ به این پرسش که آیا بازار با حباب مواجه شده یا خیر، گفت: هنوز قیمت ها در این بازار حبابی نیست اما اگر این روند ادامه یابد بازار حبابی می شود.

    برچسب ها