عصر خودرو

سهم بانک صنعت و معدن در ترکیب سهامداری

بلوک ۱.۵ درصدی «شیران» معامله شد

عصر بازار- امروز در بورس، بلوک ۱.۵ درصدی «شیران» برای مجموعه تابعه بانک صنعت و معدن خریداری شد، به این ترتیب مالکیت مستقیم و غیر مستقیم این بانک در سهم مذکور از ۵۰ درصد فراتر می‌رود.

بلوک ۱.۵ درصدی «شیران» معامله شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند امروز سه‌شنبه تعداد 69 میلیون و 434 هزار و 820 سهم معادل 1.5 درصد از کل سهام شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران را در بازار دوم بورس تهران عرضه کرد که بررسی‌ها نشان می‌دهد، در نهایت این دارایی بدون رقابت و با همان قیمت پایه از سوی مجموعه سرمایه گذاری صنعت و معدن خریداری شد.

    در این رابطه سید مهدی پارچینی؛ مدیر عملیات بازار نقد بورس تهران گفت:  این واگذاری بطور یکجا و نقد و قیمت پایه هر سهم «شیران» مبلغ 390 تومان تعیین شده بود که از سوی کارگزاری بانک صنعت و معدن عرضه و کارگزاری اقتصاد بیدار عرضه می‌شود، برای یک خریدار حقوقی به قیمت 27 میلیارد و 79 میلیون و 573 هزار و 800 تومان خریداری کرده است.

    بررسی‌ها نشان می‌دهد، این دارایی برای مجموعه تابعه بانک صنعت و معدن خریداری شده است. قیمت تمام شده هر سهم «شیران» برای «واتی» در سبد دارایی های این شرکت مبلغ  531 ریال تمام شده است.

    مجموعه سرمایه گذاری  صنعت و معدن  با افزایش 1.5 درصدی مجموعه وابسته به بانک صنعت و معدن در ترکیب سهامداری «شیران» به این ترتیب کنترل مدیریت این شرکت به دست این بانک می افتد.

    این در حالی است که مطابق با دستورالعمل‌های بانک مرکزی بانک ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری آنها نباید بیش از 10 درصد شرکت‌ها را در اختیار داشته باشند.

    برچسب ها