عصر خودرو

ارتباطات مالی و دریافت مجوز "اوفک" دلیل کندی فروش بوئینگ به ایران

عصر بازار- درحالی که روند فروش هواپیماهای بوئینگ و ایرباس به ایران به درازا کشیده است رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: ارتباطات مالی و دریافت مجوز "اوفک" مقداری روند کار را کند کرده است.

ارتباطات مالی و دریافت مجوز "اوفک" دلیل کندی فروش بوئینگ به ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، علی عابدزاده افزود: اطلاعاتی که به صورت رسمی داریم حاکی از آنست که شرکت های هواپیمایی ایرباس و بوئینگ به دنبال دریافت مجوز برای فروش هواپیما به ایران هستند.

    وی گفت: توافقی که انجام شده ادامه دارد ضمن اینکه در همین چند هفته اخیر مکاتباتی بین برخی شرکت های هوایی ایران و اف ای آمریکا صورت گرفته است که طرف آمریکایی پاسخ سوالات شرکت های ایرانی را داده است که این نشان از روند کار است.

    وی افزود: هر چند روند کار کند است ولی مثبت ارزیابی می شود .

    عابد زاده گفت: برخی از شرکت هایی که تعمیر کننده قطعات یدکی و موتور هواپیما هستند در حال حاضر تعمیر موتور و قطعات را می پذیرند.

    وی افزود: در پرداختها مشکل داریم که باید به شکلی از طریق سیستم بانکی برطرف شود.

    عابدزاده گفت: در مجموع برای حمل و نقل صنعت هوایی نکات مثبت زیادی وجود دارد و روزنه امیدی برای صنعت هوایی کشور آغاز شده است .

    عابدزاده افزود: ارتباطات مالی و دریافت مجوز "اوفک"(دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا-OFAC) مقداری روند کار را کند کرده است.

    برچسب ها