عصر خودرو

روزهای فرسایشی بازار سهام

عصر بازار: بورس اوراق بهادار تهران دیروز در شروع هفته شاهد جریان ضعیف داد‌و‌ستدها بود. در بازار دیروز شاخص توانست با جهشی ناپلئونی به رشد ۷/ ۶ واحدی دست یابد و از ثبت یک روز منفی دور شود اما این رشد تاثیر چندانی بر کلیت بازار نداشت.

روزهای فرسایشی بازار سهام
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، بخش عمده این رشد ناشی از یک معامله بلوکی در نماد سرمایه‌گذاری غدیر بود. کمبود نقدینگی، وضعیت نامناسب اقتصادی کشور و تعدیل‌های منفی پی‌در‌پی بنگاه‌های بزرگ اقتصادی موجب شده است بازار روزهای فرسایشی زیادی را پشت سر بگذارد. 

    در بازار دیروز همچنین تحولات در بزرگ‌ترین‌ سهامدار بورس ادامه داشت تا رئیس سازمان تامین اجتماعی با معرفی هیات مدیره شستا راه را برای انتخاب مدیرعامل جدید این مجموعه باز کند. در گروه تصفیه نفت دیروز نماد پالایشگاه تبریز همچنان بسته باقی ماند. در این گروه در نوبت سوم مجمع سالانه پالایشگاه بندرعباس با تقسیم سود حداکثری همراه بود.

    براساس این توضیح واردات شکر خام و برخی تغییرات عملیاتی موجب چرخش سود‌آوری قند نیشابور شده است. در گروه ساختمانی دیروز انتشار گزارش برخی شرکت‌ها از جمله عمران فارس به صف خرید این نماد منجر شد. در نماد همراه دیروز اعلام شد مرحله آزمایشی ترابردپذیری اپراتورهای تلفن همراه (جابه‌جایی شماره بین‌ اپراتورها) تا پایان سال انجام می‌شود و در سه ماه اول 95 به‌صورت رسمی آغاز به‌ کار می‌کند. شروع کار پیمانکار از ابتدای مرداد بوده و بخشی از کار بر عهده اپراتورها است که ظرف هفته آینده تفاهمنامه‌ای در این خصوص با اپراتورها امضا می‌شود که در آن نحوه زمان‌بندی کار جهت اجرای به موقع مشخص می‌شود.

    عمده کار مربوط به اپراتورهای موبایل و شامل تغییرات در مراکز اصلی سه اپراتور است. در مجموع بازار دیروز بازاری کم‌رمق بود که در بورس 136میلیارد تومان و در فرابورس 90 میلیارد تومان اوراق بهادار مورد داد‌‌و‌ستد قرار گرفت.

     

    برچسب ها