عصر خودرو

بانکداری مجازی توسعه می یابد;

تمایل بانک های اروپابرای همکاری با ایران

عصر بازار- مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت می گوید، پس از اجرا شدن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام)، برخی بانک ها و موسسه های اروپایی به ایران آمدند و تمایل خود را برای همکاری با ایران اعلام کردند.

تمایل بانک های اروپابرای همکاری با ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمدحسین حسین زاده امروز (دوشنبه) در نشستی خبری به مذاکره با بنگاه ها و موسسه های مالی اروپایی اشاره کرد و افزود: از جمله یک بنیاد آلمانی که با بانک های 70 کشور جهان ارتباط دارد به تازگی به ایران سفر کرد و قرار است مشاوره هایی را در بخش بانکداری اجتماعی و توسعه کارآفرینی به کشورمان ارایه دهد.
    وی درباره میزان وام های قرض الحسنه ای که این بانک پرداخت کرده است،گفت: از ابتدای فعالیت این بانک در سال 1392 تا پایان سال 1394 در مجموع 122 هزار میلیارد ریال وام پرداخت شده است.
    مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت ادامه داد: پارسال 40 هزار میلیارد ریال وام پرداخت شد و پیش بینی می شود امسال نیز تعداد 600 هزار فقره وام داده شود.
    حسین زاده با بیان اینکه بانک قرض الحسنه رسالت به منابع دولتی وابسته نیست و با تکیه بر سپرده گذاری ها و اعطای تسهیلات قرض الحسنه فعالیت می کند، اضافه کرد: بیش از 95 سپرده گذاران در بانک قرض الحسنه، زیر یکصد میلیون ریال(10 میلیون تومان) سپرده گذاری کرده اند، که نشان می دهد این بانک، با مشتریان خرد تعامل دارد.
    وی تعداد وام قرض الحسنه از ابتدای راه اندازی این بانک تا پایان سال 1394 را بیش از یک میلیون و 500 هزار فقره اعلام کرد.
    حسین زاده با بیان اینکه جامعه هدف، گروه های متوسط جامعه است، گفت: بانک رسالت برخلاف سایر بانک ها، بانکی اجتماعی بوده و کار تجاری انجام نمی دهد و بر این اساس، سودی پرداخت نمی شود.
    این مقام مسوول در صنعت بانکداری کشور افزود: بانک رسالت خود را رقیب شبکه بانکی نمی داند و تلاش می کند با معرفی ابزارهای جدید مالی، گروه های مختلف را تحت پوشش قرار دهد.
    حسین زاده با بیان اینکه بدنبال توسعه ابزار جدید مالی و بانکداری اجتماعی هستیم، گفت: گروه ها و کانون های مختلف اجتماعی در کشور نظیر کانون های خانوادگی، دوستی، کاری و ... وجود دارد که می توانند از خدمات بانکداری استفاده کنند.
    مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت افزود: در چارچوب بانکداری مدرن و مجازی، خدماتی برای این کانون های اجتماعی در نظر گرفته شده و تاکنون همکاری با یک هزار و 500 کانون با 150 هزار عضو آغاز شده است.
    حسین زاده درباره کاهش سپرده گذاری مردم در حساب های قرض الحسنه بانکی، گفت: بانک رسالت کار خود را با منابع مالی کمتر از 10 هزار میلیارد ریال آغاز کرد و اکنون به 77 هزار میلیارد ریال افزایش یافته که نشان می دهد سپرده گذاری دراین بانک کاهش نیافته است.
    وی درباره اعطای وام به کارکنان بانک نیز افزود: تعداد وام های داده شده به کارکنان این بانک کمتر از یک درصد مجموع وام های اعطا شده و بسیار کمتر از سایر بانک ها است.
    مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت به کاهش شعبه های این بانک اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به وجود 40 میلیون مشترک اینترنت در کشور، در پی توسعه بانکداری مدرن و مجازی هستیم و بر این اساس، تعداد شعب را کاهش خواهیم داد.
    حسین زاده درباره پرداخت وام ازدواج نیز گفت، دستور پرداخت وام یکصد میلیون ریالی از ابتدای مردادماه ابلاغ شده است که اجرایی می شود.

    برچسب ها