عصر خودرو

معاون نعمت‌زاده خبر داد؛

دپوی ۱۶ میلیون تن سیمان در انبارها

بانک‌ها صاحب ۳ معدن بزرگ

عصر بازار- معاون وزیر صنعت معدن و تجارت از در اختیار گرفتن ۳ معدن بزرگ از سوی بانک‌ها خبر داد و گفت: به دلیل اینکه بانک‌ها معادن را به عنوان فعالیت سودده می‌شناسند، در آنها وارد سرمایه‌گذاری شده‌اند.

دپوی ۱۶ میلیون تن سیمان در انبارها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، جعفر سرقینی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران، میانگین ظرفیت فعال سیمان در سال گذشته را 85 درصد، فولاد 75 درصد، کاشی و سرامیک 80 درصد و شیشه را 95 درصد عنوان کرد و گفت: هم اکنون 800 میلیون متر مربع کاشی و سرامیک و 16 میلیون تن سیمان در انبارها دپو شده که بیشتر به دلیل نبود بازار است.

    معاون وزیر صنعت معدن و تجارت متوسط رشد معدنی در سال 95 را 6 درصد پیش بینی کرد و گفت: بخش معدن در حوزه صادرات نیز از وضعیت مناسبی برخوردار بوده که بر این اساس به نظر می رسد بتواند رشد خوبی را نیز در سال جاری داشته باشد.

    وی در پاسخ به پرسشی در خصوص انتشار اوراق مشارکت طرح های معدنی نیز گفت: برای دو طرح معدنی تیتانیوم کهنوج و طلای زرشوران مجوز انتشار اوراق مشارکت از شورای اقتصاد اخذ شده اما هنوز برای انتشار این اوراق از سوی بخش خصوصی تصمیمی از سوی دولت اتخاذ نشده است.

    به گفته سرقینی هم اکنون بانکها برای تامین مالی معادن اولویت قائل هستند. چرا که می دانند فعالیت های معدن و صنایع معدنی سودده بوده و به همین دلیل هم اکنون دو تا سه معدن بزرگ نیز در دست بانکها است و آنها به معدنکاران نیز توجه ویژه دارند.

    معاون وزیر صنعت معدن و تجارت ادامه داد: پاکت های مناقصه معدن مهدی آباد به دست وزارت صنعت رسیده که مشمول 4 متقاضی و پیشنهادات آنها است. اما گشایش آن در هفته آینده انجام خواهد شد.

    معاون امور معدنی وزیر صنعت معدن و تجارت از صدور بخشنامه ای برای جلوگیری از احداث واحدهای جدید سیمانی و فولادی خبر داد و گفت: البته نمی توان حکم کلی داد و اگر در نقاطی همچون نزدیکی به آبهای مرزی، پتانسیلی وجود داشته باشد، مجوز صادر خواهیم کرد اما به هر حال نمی توان یک حکم کلی را برای همه بخش های کشور صادر کرد.

    سرقینی در پاسخ به سوالی مبنی بر شکایت سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل بر علیه وی نیز گفت: به طور قطع از عهده حرفی که زده‌ام برمی‌آیم و در دادگاه شفاف سازی لازم را صورت خواهم داد.

    برچسب ها