عصر خودرو

امسال «WWW» بیست و پنج ساله شد

عصر بازار- بیست و پنج سال پیش در حالی اولین وبسایت جهانی شروع به فعالیت کرد که وب جهان گستر یک راهنمای قوی برای حضور در شبکه جهانی بود.

امسال «WWW» بیست و پنج ساله شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، جهان وب یا وب جهان‌گستر (World Wide Web) یک سامانه اطلاعاتی از پرونده‌های ابرمتنی متصل ‌به ‌هم است که از طریق شبکه جهانی اینترنت قابل دسترسی هستند. در واقع، به ‌کمک یک مرورگر وب می‌توان صفحات وب (که شامل متن، تصویر، ویدیو و سایر محتویات چندرسانه‌ای هستند) را مشاهده و به‌کمک ابر پیوندها در میان آن‌ها حرکت‌کرد.

    تیم برنرزلی، یک پژوهشگر علوم رایانه و کارمند موسسه سرن در نزدیکی ژنو، در ماه مارچ سال 1989 میلادی پیشنهاد اولیه وب امروزی را مطرح کرد. پیشنهاد ارائه‌ شده در 1989 قرار بود که یک سیستم ارتباطی برای موسسه سرن شود، اما برنرزلی به ‌زودی متوجه ‌شد که این ایده قابلیت جهانی‌شدن را نیز دارد. برنرزلی به همراه رابرت کایلیائو در سال 1990 میلادی این پیشنهاد را به‌عنوان «پیوند و دسترسی به اطلاعات مختلف به‌صورت تارنمایی از گره‌هایی که کاربران به دل‌خواه در میان آن‌ها حرکت می‌کنند» ارائه دادند.

    برنرز لی در ماه دسامبر همان سال اولین وب‌گاه را به ‌وجودآورد و در 7  آگوست سال 1991 میلادی آن ‌را به‌عنوان یک پروژه بر روی گروه خبری منتشر کرد. این در حالی است که از بیست و پنج سال پیش تا کنون جهان وب گستر تغییرات گستردهای داشته است که میتواند هر روز نیازهای مصرفکنندگان را برآورده سازد.

    برچسب ها