عصر خودرو

یک مقام افغان:

ارزش واردات از ایران سالانه یک میلیاردو۵۰۰ میلیون دلار است

عصر بازار- رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی افغانستان گفت: میزان صادرات سالانه افغانستان به ایران به ویژه سیستان وبلوچستان ۳۶ میلیون دلار و حجم واردات از این کشور یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در سال است.

ارزش واردات از ایران سالانه یک میلیاردو۵۰۰ میلیون دلار است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، احمد رشاد پویل روز یکشنبه در بازدید از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در جمع مدیران و مسئولان محلی این شهرستان اظهار داشت: بندر چابهار با موقعیت راهبردی بسیار خوب، یکی از بهترین نقاط دنیا برای تجارت، ترانزیت و فعالیت سرمایه گذاران کشور افغانستان است.
    وی افزود: سفر مقامات دولت افغانستان به ایران به ویژه استان سیستان وبلوچستان تسهیل کننده سرمایه گذاری و توسعه روابط 2 کشور است و نقش مهمی در هموار کردن مسیر فعالیت تجار دارد.
    وی بیان کرد: بررسی فرصت های سرمایه گذاری در بندر و منطقه آزاد چابهار، پیگیری یادداشت تفاهم نامه بین ایران و افغانستان و فعال سازی بازارچه های مرزی از اهداف این سفر است.
    رشاد پوپل تصریح کرد: توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران و افغانستان به نفع هر 2 کشور و زمینه ساز توسعه و پیشرفت آنها به ویژه استان های همجوار است.
    مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز گفت: بندر چابهار با توجه به موقعیت مناسب دروازه اتصال افغانستان و کشورهای آسیای میانه به اقیانوس هند است.
    بهروز آقایی اظهار داشت: کشورهای همسایه از جمله افغانستان باید فرصت را مغتنم شمرده و از موقعیت بندر چابهار نهایت استفاده را ببرند.
    وی با بیان این که طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با پیشرفت خوبی در حال کار است، خاطرنشان کرد: ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر در این شهرستان بزودی از 2 میلیون و 500 هزار تن به هشت میلیون و 500 هزار تن خواهد رسید.
    رئیس کل گمرک افغانستان در سفر یک روزه به همراه هیاتی از فعالان بخش خصوصی و مدیران گمرکات ولایات هرات و نیمروز از ظرفیت های بندری، منطقه آزاد و فرصت های سرمایه گذاری دیدن کردند.
    شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.
    بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است.
    منطقه آزاد چابهار نیز در محدوده ای از این شهرستان ایجاد شده است.

    برچسب ها