عصر خودرو

شنبه ۳۱ مرداد ۹۴؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار: در معاملات امروز شنبه ۹۴.۰۵.۳۱ در بازار برق بورس انرژی ۵۸ مگاوات برق به ارزش ۵۵۸ میلیون و ۵۸۵ هزار ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته، کاهش ۷۶ درصدی را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) همچنان در مسیر نزول به کار خود ادامه می‌دهد و در معاملات امروز کاهش 1 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است روند نزولی قیمت با شیبی ملایم همچنان پایدار بوده و در معاملات امروز به محدوده 401,000 ریال رسیده است. در حال حاضر مهمترین مقاومت پیش روی این شاخص، قیمت 400,000 ریال است که به نظر می¬¬‌رسد برای بازیگران بازار از اهمیت خاصی برخوردار است.
    معاملات امروز بازار برق بورس انرژی با واریز بخش سوم از اعتبارات مرداد ماه به حساب شرکت های توزیع نیروی برق همراه بود و شاهد افزایش تقاضا در بازار بودیم اما رفتار محتاطانه خریداران در قیمت¬های پیشنهادی مانع از افزایش هیجانی قیمت¬ها شد، از سوی دیگر نیروگاهها که منتظر افزایش قیمت در زمان ورود نقدینگی به بازار بودند وقتی با مقاومت خریداران مواجه شدند، تمایلی به کاهش قیمت از خود نشان نداده که این امر منجر به کاهش حجم و ارزش معاملات در بازار شد.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13940609 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940609 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در طول دوره روندی نزولی داشته که این روند در انتهای دوره با کاهش شیب همراه بوده و در حال حاضر قیمت در محدوده 405,000 ریال قرار دارد.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است در ابتدای دوره روندی با ثبات در محدوده 545,000 ریال بوده که در اواسط دوره روندی نزولی به خود گرفته و در پایان دوره با کمی صعود در قیمت 525,000 ریال به کار خود پایان داده است.
    در این نماد تا به امروز 467 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 25/05/1394 با 267 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13930609 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

     

    برچسب ها