عصر خودرو

تاثیرات پیروزی ترامپ در بازار سرمایه

عصر بازار- دونالد جان ترامپ، تاجر، نویسنده، سیاستمدار و شخصیت تلویزیونی آمریکایی و نامزد حزب جمهوری خواه برای ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا است. ترامپ از سال ۱۹۷۱ رئیس هیئت مدیره سازمان ترامپ که شرکت هلدینگ اصلی معاملات املاک و دیگر منافع تجاری اوست، بوده است.

تاثیرات پیروزی ترامپ در بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سی ان ان، به طور حتم با انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا اتفاقات بسیاری در بازار سرمایه این کشور خواهد افتاد که در این گزارش تلاش شده است با توجه به برنامه های گفته شده او، بخشی از سهام هایی که در زمان ریاست جمهوری او احتمال افزایش قیمت را دارند، معرفی کنیم.

    دونالد ترامپ از حامیان صنعت زغال سنگ است. این در حالی است که در سال 2011 قیمت زغال سنگ حرارتی 80 دلار در هر تن بود و اکنون به 40 دلار رسیده است. پیش بینی می شود با توجه به سیاست های ترامپ با ریاست جمهوری او قیمت زغال سنگ افزایش پیدا کند. البته باید خاطر نشان کرد، تمایل ترامپ به افزایش ابزارهای بدهی به جای پول چاپ شده میتواند نشانه گرم شدن بازار ابزارهای بدهی در صورت رئیس جمهور شدن او باشد. 

    همچنین ترامپ طرفدار حق حمل آزادانه سلاح است. از این رو طبیعی است که با انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور آمریکا قیمت سهام شرکت های تولیدکننده سلاح افزایش پیدا کند.

    از طرفی ایده ساخت دیوار در مرز ایالات متحده و مکزیک که این روزها به صورت جدیتر پیگیری می شود، از ایده های ترامپ است که با ریاست جمهوری او پیش‌بینی می شود سهام شرکت های تولیدکننده مصالح زیرساختی و شهرسازی به خصوص شرکت سنگ گرانیت (Granite Construction Inc. (NYSE:GVA افزایش پیدا کند.

    از سوی دیگر ترامپ از طرفداران نیروی نظامی قوی در کشور است. از این رو با رئیس جمهور شدن او باید منتظر افزایش قیمت سهام شرکت‌های تولیدکننده جنگ افزار باشیم. 

    آخرین شرکتی که به طور حتم با ریاست جمهوری ترامپ در بازار سهام از اقبال بالایی برخوردار می شود، شرکت اپل است. ایده های رشد این شرکت به گونه ای است که انتظار می رود با رونق گرفتن در بازار سهام بدهی مالیاتی خود را به دولت بپردازد که به طور حتم رقم قابل توجهی است. بنابراین ترامپ در فکر رونق اقتصادی این شرکت است.

    برچسب ها