عصر خودرو

بررسی سه عامل مهم موثر بر قیمت ها؛

قیمت طلا در ماه های آینده افزایش می یابد؟

عصر بازار- طی هفته های اخیر افزایش ارزش دلار عامل اصلی فشار بر قیمت طلا بود و اکنون این سوال برای سرمایه گذاران در بازار طلا مطرح است که در هفته پیش رو و ماه های آینده تغییرات قیمت فلز زرد به چه شکل خواهد بود.

قیمت طلا در ماه های آینده افزایش می یابد؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، روز جمعه بهای اونس تحت تاثیر خبرهای مثبت از اقتصاد آمریکا کاهش یافت و به رقم 1336 دلار در هر اونس رسید. قیمت نقره، پلاتین و پالادیوم نیز کاهش پیدا کرد و به ترتیب در سطح 19.73 دلار، 1150 دلار و 699 دلار قرار گرفت. بهای طلا در سال جاری میلادی تاکنون حدود 270 دلار در هر اونس افزایش یافته است.

    از طرفی هفته پیش قیمت طلا افت و خیزهای زیادی داشت و در مجموع 15 دلار کاهش پیدا کرد. تا اواسط هفته قیمت طلا تحت تاثیر گزارش منفی از رشد اقتصاد آمریکا که چند روز قبل منتشر شده بود قرار داشت و تا بالای 1360 دلار رشد کرد اما در سه روز پایانی هفته، همزمان با انتشار گزارش های مثبت از بازار کار آمریکا، قیمت فلز زرد پایین آمد.

    گزارش روز جمعه وزارت کار آمریکا نشان داد ماه پیش 255 هزار فرصت شغلی در بخش غیرکشاورزی این کشور ایجاد شده است. این رقم بسیار بالاتر از پیش بینی اقتصاددان ها بود. همچنین رقم فرصت های شغلی ایجاد شده در ماه ژوئن به سمت بالا اصلاح شد. روز پنجشنبه نیز گزارش وزارت کار درباره وضعیت بازار کار در دو هفته قبل مثبت بود.

    بدین ترتیب ارزش دلار رشد کرد و قیمت طلا تحت فشار قرار گرفت. خبرهای مثبت از اقتصاد آمریکا احتمال افزایش نرخ های بهره در این کشور در آینده نزدیک را بالا می برد و سبب رشد ارزش دلار و کاهش جذابیت طلا می شود. نشست بعدی کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا ماه آینده برگزار می شود و برخی کارشناسان معتقدند در این نشست نرخ های بهره بالا برده می شود.

    البته جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا بارهای تاکید کرده که بر مبنای داده های اقتصادی داخلی و اوضاع کلی اقتصاد جهان درباره زمان افزایش نرخ های بهره تصمیم گیری خواهد شد. از آنجا که پیش بینی شده ضعف اقتصاد جهان ادامه می یابد و برخی شروط بانک مرکزی آمریکا برای بالا بردن نرخ های بهره بزودی تحقق نخواهد یافت احتمال افزایش نرخ ها تا پایان سال بسیار اندک است. از این جهت قیمت طلا حمایت می شود.

    طی ماه های آینده تاثیرات خروج انگلستان از اتحادیه اروپا و انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا در کنار داده های اقتصادی جهان سه عامل اصلی موثر بر تغییرات قیمت طلا هستند.

    هر سه عامل از رشد قیمت طلا حمایت می کنند زیرا پیش بینی شده جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا به اقتصاد جهان لطمه وارد خواهد کرد و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا هر نتیجه ای داشته باشد به نفع طلاست زیرا بر ابهام های سیاسی و اقتصادی خواهد افزود. همچنین داده های اقتصادی جهان خیلی امیدبخش نخواهد بود.

    این هفته خبرهای زیادی از اقتصاد آمریکا منتشر نمی شود در نتیجه سیگنال های تکنیکال مبنای رفتار سرمایه گذاران در بازار طلا خواهد بود. تحلیلگران تکنیکال دو سطح حمایت قیمت طلا را 1320 دلار و 1300 دلار اعلام کرده اند. متوسط رقم پیش بینی شده برای قیمت طلا در سال جاری میلادی 1300 دلار است.

    در زیر نمودار تغییرات قیمت هر اونس طلا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو