عصر خودرو

تثبیت ذخایر ارزی خارجی چین در ماه جولای ۲۰۱۶

عصر بازار- در حالی که بانک مرکزی چین با احتکار کمتر یوآن به واحد پولی این کشور کمک کرده و ضعف دلار نیز ارزش یوآن را تقویت کرده است؛ ذخایر ارزی خارجی چین در ماه جولای ۲۰۱۶ اندکی تغییر کرد

تثبیت ذخایر ارزی خارجی چین در ماه جولای ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بر اساس اعلام بانک مرکزی چین، ذخایر ارزی خارجی چین در ماه جولای با افتی 4.105 میلیارد دلاری به 3.20 هزار میلیارد دلار رسید. برآورد اقتصاددانان مورد بررسی بلومبرگ نیز همین مقدار بود.

    تثبیت ذخایر نشان می‌دهد که فشارهای خروج سرمایه به دلیل ضعف دلار کاهش یافته و بانک مرکزی دیگر نیازی به دفاع از یوآن ندارد. در ماه گذشته و به دلیل افزایش تقاضا برای دارایی‌ امن پس از رای به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، ین و یورو تقویت شدند .

    ژو هائو، اقتصاددان کامرزبانک در سنگاپور قبل از انتشار این گزارش اعلام کرد:« در ماه جولای مداخله دولت بسیار کم بوده است. بانک مرکزی چین تنها به مدت چند روز پس از رای برگزیت نرخ ارز را دستکاری کرد،‌ اما این مداخله برای جابجایی در ذخایر ارزی به اندازه کافی زیاد نبوده است.»

    ذخایر چین در سبد حق برداشت مخصوص صندوق بین‌المللی پول در ماه جولای با رشدی 10 میلیارد دلاری نسبت به ماه ژوئن به 2.30 هزار میلیارد دلار رسید.

    برچسب ها