عصر خودرو

گوشه گیری لیدرهای بورس ادامه دارد

عصر بازار: در جریان معاملات اولین روز هفته در بورس اوراق بهادار‌، شاخص کل اندکی رو به بالا حرکت کرد و قند و شکر و انبوه‌سازی گروه‌های پر رونق این بازار بودند.

گوشه گیری لیدرهای بورس ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، در جریان معاملات امروز بورس اوراق بهادار،‌ شاخص کل با 6 پله صعود،‌ در کانال 65 هزار و 225 واحدی متوقف شد. ارزش کل بازار امروز نیز تغییر زیادی نسبت به روز معاملاتی گذشته نداشته و حول و حوش 281 هزار میلیارد تومان بوده‌است.

    در بازار امروز سهم‌های «وغدیر»، ‌«همراه»، «شپدیس» و «فملی»، بیشترین تاثیر مثبت را در تحولات شاخص داشتند. نکته قابل توجه بازار امروز این است که تا دقایق پایانی، بازار رو به نزول بود، ‌اما معاملات بلوکی دقایق پایانی توانست از سیر نزولی بازار جلوگیری کند و اندکی شاخص را به سمت بالا سوق دهد.

    گفتنی است سهم‌های «فملی»، «پارسان» و «شپنا» یشترین تاثیر منفی را در منفی‌شدن شاخص امروز داشتند.

    از سوی دیگر در جریان معاملات امروز تالار شیشه‌ای مشاهده‌شد که سهم‌های «قشرین»، «پاکشو»،‌ «رتاپ» و «رانفور» بیشترین صف خرید را داشتند،‌ اما سهم های «شبهرن»،‌ «غگل»، «فخاس» و «شفارا» با طولانی ترین صف فروش مواجه‌شدند.

    در جریان معاملات امروز به جز گروه‌های تک سهم سایر‌معادن و محصولات چرمی که بیشترین بازدهی را داشتند،‌ گروه های چند سهمی قند و شکر و انبوه سازی به ترتیب بازده 1.4 درصد و 2.3 درصدی داشتند ک هرکورد دار بیشترین بازدهی گروهی در بازار امروز است.

    از سوی دیگر سهامدارن بازار سرمایه امروز شاهد کمترین بازدهی در گروه‌های خودرویی و نفتی بودند. ریزش گروه نفتی را می‌توان با حرکت رو به نزول قیمت جهانی نفت و عدم خوشبینی کارشناسان این حوزه به رشد قیمت ها، توجیه کرد. خودرویی‌ها نیز علاوه بر مشکلات عدم سوددهی در صورت‌های مالی،‌ با کاهش چشمگیر تقاضا مواجه شده‌اند و این موضوع سهام این گروه را تحت تاثیر قرار داده‌است. به همین علت لیدرهای قدیمی این بازار، ‌امروز گوشه‌گیر شده‌اند و خبری از رشد‌های هیجانی و نوسانگیری و سوددهی در این گروه‌ها به چشم نمی‌خورد.

    در بازار امروز، هر دو کفه ترازوی عرضه و تقاضا، مطابق اکثر روزهای گذشته،‌ برای حقوقی‌ها سنگین‌تر بود. به این ترتیب حقوقی‌ها 73 درصد از فروش و 77 درصد از خرید را به خود اختصاص دادند، در حالی که حقیقی ها سهم 27 درصدی از فروش و 23 درصدی از خرید سهام امروز را داشتند.

    برچسب ها