عصر خودرو

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:

سهم ۵۰ درصدی صنایع کوچک و متوسط در اشتغال

عصر بازار- مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران درباره اهمیت صنایع کوچک و متوسط در اقتصاد کشور اعلام کرد: این صنایع بیش از ۵۰ درصد اشتغال و ۹۶ درصد کل صنایع را تشکیل می دهند.

سهم ۵۰ درصدی صنایع کوچک و متوسط در اشتغال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، علی یزدانی در نشست شورای تخصصی و مشورتی صنایع کوچک که با حضور نمایندگانی از تشکل های تخصصی و غیر دولتی برگزار شد، گفت: ساخت بیش از 950 شهرک و ناحیه صنعتی در سراسر کشور به تصویب رسیده که از ظرفیت های مناسبی برای استقرار واحدهای صنعتی کوچک و متوسط برخوردار است.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر بررسی دغدغه ها و مشکلات واحدهای صنعتی کوچک و متوسط با همکاری و همفکری تشکل های تخصصی تاکید کرد و افزود: ایجاد انسجام و پیوند بین واحدهای صنعتی و رفع مشکلات واحدهای صنعتی کوچک و متوسط از دغدغه هایی است که امیدواریم با تعامل موثر تشکل های تخصصی و بهره مندی از پیشنهادها و راهکارهای این عزیزان گام های موثری برای ساماندهی آنها برداریم.
    یزدانی حمایت از صنایع کوچک و ایجاد زیرساخت های عمرانی در شهرک ها و نواحی صنعتی را دو ماموریت ویژه سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران عنوان کرد و افزود: برای تحقق این ماموریت ها کیفی سازی شهرک های صنعتی، توسعه خوشه های صنعتی، ایجاد کنسرسیوم های صادراتی و… در دستور کار قرار گرفته است.
    در این شورای تخصصی نمایندگانی از تشکل های تخصصی مانند اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، خانه صنعت و معدن و تجارت و همچنین فعالان دانشگاهی حضور داشتند و به بیان چالش های اصلی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در زمینه قانون کار و تامین اجتماعی، کمبود نقدینگی، سهم اندک بخش خصوصی از اقتصاد، وضعیت شهرک های صنعتی، بهبود فضای کسب و کار، اتخاذ سیاست های حمایتی برای بنگاه های کوچک و متوسط و... پرداختند.
    945 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور تشکیل شده که از این مجموع، 760 شهرک و ناحیه در حال بهره برداری است.
    همچنین بیش از ٨٧ هزار واحد صنعتی در کشور پروانه بهره برداری دارند که حدود 90 درصد آن بنگاه های کوچک و متوسط است.

    برچسب ها