عصر خودرو

راه‌اندازی واحد پارازایلین پتروشیمی بوعلی سینا ظرف ٢ تا سه ماه آینده

عصر بازار- مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از راه اندازی واحد پارازایلین پتروشیمی بوعلی سینا ظرف ٢ تا سه ماه آینده خبر داد و گفت: شرکت فرانسوی اکسنس برای مشاوره و بازسازی این واحد به صورت کوتاه مدت با ما همکاری می کند.

راه‌اندازی واحد پارازایلین پتروشیمی بوعلی سینا ظرف ٢ تا سه ماه آینده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شانا، علی محمد بساق زاده با اعلام این مطلب و با تاکید بر این که در صورت به وجود نیامدن مشکل خاص، واحد پارازایلین مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا ظرف ٢ تا سه ماه آینده راه اندازی می شود، افزود: در مسیر بازسازی این واحد بنا داریم از مشاوره و همکاری شرکتهای داخلی و خارجی مانند شرکت فرانسوی اکسنس به صورت کوتاه مدت استفاده کنیم.

    وی گفت: اقدامهای بازرسی از قسمتهای مختلف واحد پارازایلین که دچار حریق شد، در حال انجام است.

    بساق زاده با اشاره به عمر10 ساله مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا خاطرنشان کرد: اقدامهایی برای بهینه سازی و طراحی این مجتمع با هدف افزایش راندمان در دستور کار قرار گرفته است که در این مسیر هم از تجربه فرانسویها در کوتاه مدت استفاده خواهیم کرد.

    شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در زمینی به مساحت ٣٦ هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان، در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی( ماهشهر) واقع است.

    آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا چهارشنبه ١٦ تیر ماه امسال اتفاق افتاد. آتش سوزی در برج 8001 پارازایلین که با ١٢١ متر ارتفاع یکی از بلندترین برجهای پتروشیمی است، پنجشنبه، ١٧ تیرماه بطور کامل مهار شد و اکنون روند بازسازی آن در دستور کار قرار گرفته است.

    برچسب ها