عصر خودرو

شرکت او ام وی اتریش خواستار تسویه طلب خود از ایران شد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت او ام وی اتریش با اشاره به طلب این شرکت از ایران گفت: «اگر شما پولی به من بدهکارید و آن را به من پس نمی دهید و از طرفی هم می خواهید در آینده با من همکاری کنید، آیا فکر می کنید این ائتلاف خوبی خواهد بود».

شرکت او ام وی اتریش خواستار تسویه طلب خود از ایران شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، مدیرعامل شرکت نفتی او ام وی اتریش گفت، قراردادهای نفتی ایران هنوز برای سرمایه گذاری این شرکت در پروژه های طراحی شده در این کشور مناسب نیستند. ایران امیدوار است با جذب سرمایه گذاری خارجی زیرساخت های نفتی فرسوده خود را نوسازی کند.

    در ماه می، یعنی 4 ماه پس از لغو تحریم های غرب علیه ایران، شرکت او ام وی یادداشت تفاهمی را با شرکت ملی نفت ایران برای چند پروژه نفتی به امضا رساند.

    راینر سیله، مدیرعامل شرکت او ام وی گفت، گفت وگوها برای نهایی کردن یک مدل قراردادی برای شرکت های نفتی بین المللی هنوز موفقیت آمیز نبوده است.

    سیله در پاسخ به این سوال که این کار ممکن است چه مقدار زمان ببرد گفت: «این فرآیند همچنان ادامه دارد و زمان طولانی ای خواهد برد... ما هنوز چهارچوب مشخصی برای پروژه هایی که مورد توجهمان هستند تعریف نکرده ایم.»

    وی افزود: «ما تنها زمانی می توانیم درباره سرمایه گذاری تصمیم بگیریم که واقعا بدانیم چهارچوب و شرایط کار چیست.»

    شرکت او ام وی پروژه هایی را در منطقه زاگرس در غرب ایران مد نظر دارد که از جمله آنها می تواند به میادین قشمه خوش و بند کرخه که او ام وی در سال 2001 فعالیت ها در این میادین را آغاز کرده بود و همچنین میدان فارسی در جنوب اشاره کرد.

    کابینه ایران هفته گذشته پیش نویس قراردادهای جدید نفت و گاز ایران را به تصویب رساند که شامل 150 مورد اصلاحات نسبت به مدل قراردادی قبلی بود.

    دیگر مانع پیش روی او ام وی برای شروع تزریق پول جدید به ایران، بدهی های قبلی ایران به شرکت او ام وی است.

    سیله درباره بدهی های ایران به این شرکت در ارتباط با فعالیت های او ام وی قبل از تحریم های غرب در ایران گفت: «اگر شما پولی به من بدهکارید و آن را به من پس نمی دهید و از طرفی هم می خواهید در آینده با من همکاری کنید، آیا فکر می کنید این ائتلاف خوبی خواهد بود.. ما در حال انجام گفت وگوهای مفصل (در این باره) هستیم اما این گفت وگوها هنوز به اهداف خود دست نیافته است.»

    برچسب ها