عصر خودرو

خروج ۳ شرکت حمل‌ونقل ایرانی از فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا

عصر بازار- اتحادیه اروپا اعلام کرد نام سه شرکت ایرانی فعال در زمینه حمل و نقل دریایی به حکم دادگاه عمومی این اتحادیه از فهرست تحریم‌ها خارج شده است.

خروج ۳ شرکت حمل‌ونقل ایرانی از فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، در پی حکم اخیر دادگاه عمومی اتحادیه اروپا، سه مجموعه ایرانی فعال در زمینه حمل و نقل دریایی رسما از فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا خارج شدند.

    بنا بر اعلام اتحادیه اروپا حکم انسداد دارایی‌های سه شرکت «موسسه خدمات رفاهی کشتیرانی جمهوری اسلامی»، «شرکت حمل و نقل ترکیبی کشتیرانی جمهوری اسلامی» و «Leading Maritime Pte» (مستقر در سنگاپور) دیگر معتبر نبوده و همکاری با این شرکت‌ها هم دیگر ممنوع نیست.

    دادگاه عمومی اتحادیه اروپا پیش از این در نوامبر سال 2013 هم رأی به لغو تحریم‌های این شرکت‌ها داده بود، اما اتحادیه اروپا به این حکم اعتراض کرد.

    نهایتا در ماه مارس سال 2015 دادگاه عمومی اتحادیه اروپا بعد از بررسی مجدد پرونده، حکم اولیه مبنی بر لغو تحریم‌های این شرکت‌ها را تائید کرد.

    این شرکت‌ها که از سال 2008 به بهانه «مقابله با تسلیحات کشتار جمعی» در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته بودند، پیش از این در پی توافق هسته‌ای از فهرست تحریم‌های آمریکا خارج شده بودند.

    برچسب ها