عصر خودرو

وزیر راه و شهرسازی:

ناوگان هوایی کشور متحول می شود

عصر بازار- وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر تنها ۱۲ فروند هواپیما در کشور وجود دارد که سال ساخت آنها ۲۰۰۰ میلادی به بعد است که این ناوگان با خرید هواپیماهای جدید متحول می شود.

ناوگان هوایی کشور متحول می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، عباس آخوندی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان لرستان افزود: امیدواریم بتوانیم با سرمایه گذاری بزرگ برای نوسازی ناوگان هوایی در این حوزه تحول ایجاد کنیم.

    وی با بیان اینکه ایران در بخش تحقق سهم خود از صادرات جهانی در حوزه حمل و نقل موفق بوده، ادامه داد: پیش از دولت یازدهم 500 سورتی پرواز عبوری در کشور ثبت می شد که این تعداد در حال حاضر به یکهزار و 50 سورتی پرواز از آسمان ایران افزایش یافته است.

    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: هم اکنون کشورهای اسلامی در منطقه دچار آشوب هستند اما در کشور ما امنیت به خوبی برقرار شده که این امر یکی از دلایل افزایش پروازهای عبوری بوده است.
    آخوندی گفت: در حوزه راه لرستان نیز اتفاقات خوبی رخ داده که نمونه آن آزادراه خرم آباد – پل زال و خرم آباد – اراک بوده که با بیش از 10 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری، پیشرفت خوبی دارد.

    وی اضافه کرد: در جهت توسعه فرودگاه خرم آباد نیز اقدامات مثبتی انجام شده و تعداد پروازها از پنج پرواز در هفته به 31 پرواز افزایش یافته است.
    آخوندی بیان کرد: با اجرای طرح توسعه فرودگاه، 11 هزار متر به فضای اپرون (پارکینگ) و 400 متر به طول باند اضافه می شود که با اتمام طرح، انجام پروازهای میانبرد این فرودگاه به دور برد اتقا می یابد.

    برچسب ها