عصر خودرو

بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره را به پایین ترین سطح در ۳۲۲ سال گذشته رساند

عصر بازار- بانک مرکزی انگلیس به منظور مقابله با نوسانات شدید مالی و اقتصادی ناشی از برگزیت بعد از همه پرسی ۲۳ ژوئن، روز پنجشنبه نرخ بهره بین بانکی در این کشور را به رقم ۰.۲۵ رساند که به پایین ترین حد در طی ۳۲۲ سال گذشته است.

بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره را به پایین ترین سطح در ۳۲۲ سال گذشته رساند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، کمیته سیاست های پولی بانک مرکزی انگلیس( ام پی سی ) در نشست این کمیته در روز پنجشنبه، ضمن تغییر نرخ بهره بین بانکی که طی هفت سال گذشته 0.5 درصد بوده، مبادرت به تغییر برخی از سیاست های پولی و بانکی اش نیز کرده است.

    بانک مرکزی انگلیس همچنین اعلام کرده است میزان تزریق نقدینگی به بازارها را به ماهانه شصت میلیارد پوند افزایش می دهد.

    البته با توجه به نوسانات شدید مالی و اقتصادی پس از همه پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) که منجر به رای مردم انگلیس به برگزیت شد، انتظار می رفت بانک مرکزی انگلیس که برای اولین بار در سال 1694 تاسیس شده است، نرخ بهره بین بانکی را کاهش دهد.

    تحلیل گران اقتصادی با توجه به نگرانی های یاد شده و ادامه نوسانات بازارهای مالی و پولی ناشی از برگزیت، حتی احتمال می دادند که بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره بانکی را از 0.5 درصد به حد صفر برساند.
    هر چند به دنبال اعلام نظر بانک مرکزی انگلیس اگر چه شاخص سهام در بورس لندن افزایش یافت اما ارزش پوند در برابر دلار آمریکا و یورو سقوط کرد .

    ارزش پوند در بازار مبادلات ارزی جهان به دنبال تصمیم بانک مرکزی انگلیس برای کاهش میزان بهره بانکی، یک و نیم درصد کاهش یافت.

    برچسب ها