عصر خودرو

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران:

ضریب نفوذ صنعت بیمه در ایران ۲.۲ درصد است

عصر بازار- دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران، ضریب نفوذ بیمه در ایران را ۲.۲ درصد اعلام کرد و گفت: میانگین ضریب نفوذ جهانی بیمه ۶ درصد است و باید در حوزه فروش بیمه بیشتر تلاش کنیم.

ضریب نفوذ صنعت بیمه در ایران ۲.۲ درصد است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، علی اکبر اولیاء روز پنجشنبه در همایش توسعه توان حرفه ای صنعت بیمه در تبریز اظهارکرد: با وجودی که اصل 44 تصویب شده و سهم بیمه دولتی کاهش پیدا کرده است ولی سایه تصمیم گیری های دولتی بر سر بیمه هست که ادامه کار را با مشکل مواجه می کند.

    وی با بیان اینکه وضعیت صنعت بیمه در ایران چندان خوب نیست و بخاطر نرخ های تکلیفی در بیمه خودرو 20 هزار میلیارد ریال خسارت دیدیم، افزود: بخشی از این اتفاقات به عملکرد ما، بخشی هم به باورهای اجتماعی و شناخت مردم از صنعت بیمه برمی گردد.

    دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران با بیان اینکه دنیای غرب از بیمه ثروت خوبی تحصیل کرده و این صنعت تبدیل به یک دانش و نهادینه شده است، بر ضرورت آشنایی همه فعالان این حوزه بویژه نمایندگان و کارگزاران شبکه فروش با مفاهیم اولیه بیمه تاکید کرد .

    اولیاء با بیان اینکه صنعت بیمه فضای مناسبی برای کسب و کار ندارد، افزود: باید زنجیره ارتباطی بیمه را گسترش دهیم و وضعیت بیمه رصد و نقد شود.

    دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران ضریب نفوذ بیمه در آذربایجان شرقی را بیشتر از متوسط کشوری اعلام کرد و گفت: انتظار می رود در بحث نیروی انسانی صنعت بیمه ظرفیت های بیشتری در حوزه آموزشی تعریف شود تا با تعامل با دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بتوانیم کسری های این صنعت را رفع کنیم.

    وی بر ضرورت تاسیس شرکت های بیمه استانی تاکید کرد و گفت: استان ها نباید تنها نماینده شرکت های بیمه مرکز باشند.

    وی گفت: باید بازار بیمه را به فراتر از مرزها و به خارج از کشور گسترش دهیم تا علاوه بر افزایش ضریب نفوذ بیمه، دانش و ارتباطات خود را هم افزایش دهیم.

    اولیاء با بیان اینکه بیمه دانش بین المللی است ، ارتباط با موسسه های پژوهشی و شرکت های بین المللی را ضروری دانست و گفت: به خاطر وقفه چهار، پنج ساله برقراری ارتباط با شرکت های معتبر دنیا دچار چالش شده و از دانش روز بیمه اندکی فاصله گرفتیم.

    وی با بیان اینکه اگر صنعت بیمه حداقل سودآوری را نداشته باشد رشد نخواهد کرد، اظهارکرد: متولیان بیمه باید با مردم، رسانه ها و گروه های اجتماعی تعامل گسترده داشته باشند.

    دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران خاطرنشان کرد: از سال گذشته قانون جدید بیمه شخص ثالث را پیگیری کردیم که این قانون تصویب شده ولی کاستی های فراوانی دارد و در زمان حاضر در حال تدوین آیین نامه های اجرایی این قانون هستیم.

    اولیاء همچنین گفت: در حال تصویب قانون بیمه پایه مدیریت سوانح هستیم که می تواند بسیاری از مشکلات غیرمترقبه را کاهش دهد.

    نخستین همایش یکروزه 'توسعه توان حرفه ای صنعت بیمه' به منظور بازاریابی و مشتری مداری، آشنایی و بررسی مباحث مالیاتی مرتبط با شبکه فروش بیمه و رفتار حرفه ای شبکه فروش در تبریز برگزار شد.
    30 شرکت بیمه دولتی و خصوصی در عرصه صنعت بیمه کشور فعال هستند.

    برچسب ها