عصر خودرو

معاون اتاق بازرگانی ایران:

مجلس به ثبات اقتصادی کمک کند

عصر بازار- معاون پارلمانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: مهم ترین انتظاری که می توان از مجلس شورای اسلامی در دوره جدید داشت، کمک به بهبود ثبات اقتصادی جامعه است.

مجلس به ثبات اقتصادی کمک کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمدرضا رمضانی روز پنجشنبه در نشست اتاق بازرگانی خراسان رضوی با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: بررسی نرخ تورم، بهره بانکی، کسری بودجه، ثبات ارزش پول از موضوعات مهمی است که مجلس شورای اسلامی باید به آن ها ورود پیدا کند.
    وی افزود: اتاق بازرگانی ایران اکنون تعامل و ارتباط بسیار مناسبی را با سایر قوا بخصوص قوه مقننه برقرار کرده است.
    معاون پارلمانی اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: بررسی قانون بهبود فضای کسب و کار که در شرایط فعلی به یکی از دغدغه های اصلی فعالان اقتصادی تبدیل شده باید به صورت دقیق از تمامی جهات مورد بررسی قرار گیرد.
    بررسی قانون اجرای سیاست های اصل 44، قانون رفع موانع تولید، عملکرد ناسالم نظام بانکی و اصلاح قانون بانکداری بدون ربا از دیگر موضوعاتی بود که به عنوان اولویت توسط معاون پارلمانی اتاق بازرگانی ایران مطرح شد.
    رمضانی، ارائه راهکار توسط مجلس برای خروج از رکود را امری ضروری دانست و گفت: موضوع رکود از جمله مشکلات اساسی در عرصه تولید است که باید با تدبیر مجلس شورای اسلامی، دولت و اتاق بازرگانی برطرف شود.

    * قاچاق کالا، اقتصاد کشور را دچار مشکل کرده است
    رئیس کمیسیون بهبود محیط محیط کسب و کار اتاق بازرگانی مشهد نیز در این نشست گفت: با وجود تلاش بسیار ارزشمند دولتمردان برای کاهش رکود، متاسفانه رکود همچنان دامن اقتصاد را رها نکرده است.
    رضا حمیدی با اشاره به مشکلات متعددی که از ناحیه قاچاق کالا متوجه اقتصاد کشور شده، گفت: قاچاق کالا طی سال های اخیر باعث تعطیلی شمار زیادی از واحدهای تولیدی شده است.
    وی با بیان اینکه تصمیمات درست در این زمینه می تواند 50 درصد رکود را بهبود بخشد، تصریح کرد: برخورد با واحدهای تولیدی غیرمجاز و غیر استاندارد و اخذ مالیات بر ارزش افزوده از مصرف کننده نهایی از جمله راهکارهای مناسب برای خروج از رکود به شمار می رود.
    حمیدی، مهار خردمندانه واردات را ضروری خواند و اضافه کرد: افزایش بیکاری و آسیب های اجتماعی در شرایط فعلی به عنوان یک تهدید جدی برای جامعه به حساب می آید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو