عصر خودرو

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در آئین تجلیل از برگزیدگان قرآنی بانک انصار:

ولایت‌مداری و شریعت محوری آزمون الهی مردم و مسئولین

سکولاریسم و نادیده گرفتن شریعت عامل ثروت اندوزی قارون‌های جدید

عصر بازار- نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: عبور از خطوط قرمز، سکولاریسم و نادیده گرفتن شریعت، عامل ثروت اندوزی قارون ها و مترفین عصر جدید است.

ولایت‌مداری و شریعت محوری آزمون الهی مردم و مسئولین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه در آیین اختتامیه برنامه های ماه مبارک رمضان و تجلیل از برگزیدگان قرآنی بانک انصار در ساختمان مرکزی این بانک با بیان این که در مهندسی نرم افزار الهی برای تکامل بشر دو رکن اساسی"رهبری مطلوب" و"قانون مطلوب" گنجانده شده است، اظهار داشت:

    این دو رکن سخت‌ترین آزمون را برای بشر رقم زده و جمهوری اسلامی ایران نیز به خاطر ماهیتش نمونه‌ای از این آزمون است.

    وی معیار سنجش در این آزمون را "ولایت مداری" و "شریعت محوری" بیان کرد و ادامه داد: بر این اساس در جمهوری اسلامی همگان اعم از وزیر، وکیل، خواص و مردم باید ولایت مداری و شریعت محوری را رعایت کنند تا نمره قابل قبولی بگیرند.

    نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: متاسفانه در طول تاریخ نمره قابل قبولی توسط بشر در رابطه با این دو رکن کسب نشده و این را باید از تاریخ سئوال کرد.

    حجت الاسلام والمسلمین سعیدی درادامه حضرت بقیه الله الاعظم (عج) را آخرین ذخیره الهی برای هدایت بشریت توصیف و افزود: با توجه به عدم آمادگی گذشتگان و پیشینیان در این آزمون بزرگ، آخرین ذخیره الهی به عنوان آخرین فرصت بشر از سوی ذات باری تعالی در نظر گرفته شده است و تا هنگامی که انسان و جامعه ظرفیت و شایستگی لازم برای موفقیت در آزمون‌های ولایت مداری  و شریعت محوری را پیدا نکند، آخرین ذخیره الهی ظهور نخواهد کرد.

    وی در ادامه با اشاره به این که در آزمون ولایت مداری و شریعت محوری عده ای برای رسیدن به قدرت و پول می خواهند از خطوط قرمز عبور کنند، افزود: در تاریخ عده ای مانند قارون بودند که با عبور از خطوط قرمز ثروت های فراوانی را جمع کردند، قارون می‌گفت که با فکر اقتصادی به این ثروت رسیده در حالی که منظورش همان عبور از خطوط قرمز بود که عامل هلاکتش هم شد.

    حجت الاسلام والمسلمین سعیدی موضوع ثروت اندوزی اصحاب "سَبت" در قرآن را به ویژه برای جامعه امروز آموزنده و الهام بخش قلمداد و تصریح کرد: سه دسته از افراد در ماجرای اصحاب سبت حضور داشتند؛ عده‌ای که بر خلاف دستور خدا عمل کردند و نیز افرادی که در مقابل خطاهای آن ها سکوت کردند بنا به نص صریح قرآن مورد غضب الهی واقع شدند و آن دسته که معترض به این خطا بودند نجات یافتند.

    وی با بیان اینکه "قارون یک جریان تاریخی است که در هر زمان در اشکال مختلف بروز و ظهور دارد گفت:قارون نماد انسانی است که در ابتدا از صالحین بود، اما بر اثر غرور و غفلت در ورطه نابودی سقوط کرد.

    حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تأکید کرد: عبور از خطوط قرمز، سکولاریسم و نادیده گرفتن شریعت از عوامل ثروت اندوزی قارون ها و مترفین عصر جدید است.

    وی با اشاره به آنچه در کشور به عنوان پدیده "حقوق‌های نجومی" و پرداخت های نامتعارف مطرح شده است، عبور از خطوط قرمز برای کسب مقام و ثروت را اقدامی نامشروع تلقی و خاطرنشان کرد:

       در ماجراهای امروز هم اگر کسانی در مقابل خطاهایی همچون فیش های حقوقی و یا تفسیر غلط از دیدگاه های امام و رهبری و عبور از خطوط قرمز نظام سکوت اختیار کنند بر اساس سنت الهی دچار عذاب خواهند شد.

    حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع "برجام" و دیدگاههای مختلف در کشور نسبت به آن گفت: در تفسیر پیامدها و آثار برجام و نسبت آن با استقلال و عزت جمهوری اسلامی، ملاک ما قرآن کریم، سیره نبوی و ائمه اطهار (ع)، آموزه‌های امام راحل (ره) و دیدگاههای مقام معظم رهبری است و به یقین، این نوع نگاه و شیوه تفسیر است که تضمین کننده رستگاری مردم و مسئولین کشور خواهد بود.

    نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان با قدردانی از الگو و شیوه مدیریت در بانک انصار به ویژه اهتمام دکتر ابراهیمی مدیرعامل، در پیاده سازی احکام الهی و شریعت در معاملات بر لزوم رعایت کامل احکام فقهی در این بانک ارزشی تأکید کرد و گفت: این بانک باید در حوزه اقتصاد و بانکداری الگو باشد و این سخت است و مدیریت هوشمند و ذکاوت می‌خواهد، یعنی عمل در چارچوب شریعت به طوری که هم بانک بود و هم بتوان در چارچوب ضوابط به بهترین جای ممکن رسید که بحمدالله این مسیر در بانک انصار در حال طی شدن است.

    گفتنی است در این آئین، جوایز و هدایای برگزیدگان مسابقات قرآنی اهدا و از فعالان برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان در بانک انصار تجلیل بعمل آمد.

     

    برچسب ها