عصر خودرو

تعطیلی حدود ۶۰ درصد از کارخانه های واگن سازی کشور

عصر بازار- یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد کارخانه های واگن سازی کشور غیر فعال هستند گفت:واردات بی رویه یکی از دلایل تعطیلی این واحدهای تولیدی است.

تعطیلی حدود ۶۰ درصد از کارخانه های واگن سازی کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسین فتاحی کارشناس اقتصادی در خصوص میزان تولیدات واگن در کشور گفت : ایران به اندازه کافی قادر به تولیدات واگن در بازار داخل است اما متاسفانه برخی تولیدکنندگان بدلیل رکود خرید و فروش در این زمینه ، اقدام به واردات از کشورهای دیگر می کنند این در حالیست که تولیدات ایران در سطح جهان جایگاه خوبی پیدا کرده است .

    وی اذعان داشت : واردات بی رویه و قاچاق ، از دلایل تعطیلی کارخانه های داخلی واگن سازی  است ؛ یکی از مسائل مهم کشورکه مقام معظم رهبری نیز بر روی این موضوع تاکید بسیار دارند اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل است که حمایت از تولید داخل از اصلی ترین موارد آن به شمار می رود و باید در این زمینه توجه لازم صورت بگیرد .

    فتاحی در ادامه بیان کرد : زرند کرمان در تولیدات واگن نقش بسزایی دارد این در حالیست که برخی از مسئولین و دلالان برای سود بیشتر سعی درافزایش واردات دارند، در واقع برای بهبود بخشیدن تولیدات داخل و اشتغال زایی باید رویه ی اقتصاد مقاومتی را در پیش گرفته و از واردات غیرضروری جلوگیری کنیم .

    این کارشناس در ادامه افزود: متاسفانه واردات سال به سال افزایش می یابد و کارخانه های داخل به ورطه تعطیلی کشانده می شوند  به‌ طوریکه این موضوع باعث نگرانی گردیده زیرا حدودا 60 درصد از کارخانه های تولید واگن در سراسر کشور غیر فعال هستند.

    وی تصریح کرد : زمانیکه به تولیدات و واردات در کشور اهمیت داده نشود واحد های تولیدی نیز توان فعالیت خود را از دست می دهند .

    این در حالیست که به تازگی بدلیل نبود تقاضا شاهد تعطیلی چند کارخانه  کاشی و سرامیک نیز در شهر بابک کرمان بوده ایم .

    برچسب ها